Pagina's

dinsdag 15 augustus 2017

appelcake

Toen ik vanmorgen mijn boodschappenlijstje aan het maken was, bedacht ik mij dat ik wel een appelcake kon gaan maken. Ik keek even vlug in de kast welke ingrediƫnten ik nog moest aanvullen en toog naar de supermarkt.

Bij thuiskomst bleek dat ik toch niet genoeg van alles had om de cake te maken, dat werd dus improviseren. En net toen ik met mijzelf aan het overleggen was hoe ik dat ging aanpakken, kwam Saar binnen wippen. Ze heeft echt een geweldige timing! Ze keek over mijn schouder mee naar het recept. "O, lekker met amandelmeel en .. ah fijn geen boter maar kokosolie". "Nou", zei ik, "ik heb niet overal genoeg van.... En je hebt net boodschappen gedaan?!" zei Saar.  "Euh ja", zei ik wat ongemakkelijk. "Die voorbereiding van jou ook altijd", lachte Saar.

Maar ik liet mij niet uit het veld slaan. De cake is iets minder verantwoord geworden dan eigenlijk de bedoeling, doordat ik toch wat boter toevoegde en stiekem ook een beetje vanillesuiker maar het resultaat mocht er evengoed zijn.

recept
En zo zaten Saar en ik vanmiddag aan de thee met een lekker stukje cake.


Groetjes Sandra

15 opmerkingen:

  1. De cake ziet er heerlijk uit :)
    Ik kom nog een keertje kijken wNt ik zie de onderste foto niet :(
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij doet het toch, wat een leuk bankje heeft Saar, echt een leuke foto :)
    Gezellig zo, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh lekker!!! en wat gezellig zo samen, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het water loopt me in de mond!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid, en de cake is vast heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig om samen aan de thee te zitten en te smullen van jullie eigen baksel. Fijn dat je zulke goede hulp kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig plaatje. Saar met een dekentje op de bank. Ik hou ervan!
    Groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend gezellig om zo met Saar aan de thee en appelcake te zitten!
    En die appelcake ziet er verrukkelijk uit...
    Zelfs je gebakschoteltjes zijn 'blauw ruitje', leuk!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto van Saar, je kunt er wel een ansichtkaart van maken! Ach en niet helemaal verantwoord, moet kunnen afentoe! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig samen een kopje thee drinken.

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha dat is hier ook altijd dat ik net 1 ingrediƫnt mis en moet improviseren! Zolang het maar lekker is, toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat zag het er gezellig uit daar bij jullie met die lekkere cake en thee erbij, samen genieten en wat praten, heerlijk!
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er lekker uit, gezellig zo samen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra