Pagina's

maandag 12 mei 2014

Handige handen

Net als Angelique van made with love, ga ik vandaag pronken met de veren van mijn moeder. Ik heb al eens eerder iets laten zien maar nu ben ik echt even met de camera door hun huis gelopen om foto's te maken.

Hier een rondleiding:

Haar eerste quilt.


De leguaan (de randen zijn keurig recht in het echt).


Een quiltje met heeeel veeel lapjes.


Een van de laatste exemplaren.


Vrijheidsschreeuw van Karel Appel door haarzelf vertaald in een quilt.
(een van mijn favorieten)


Mijn moeder maakt bijna alle quilten met de hand maar deze is op de naaimachine gemaakt.


(dit was een kleine greep uit haar ruime collectie).

Maar ze borduurt ook:



Het pronkstuk heb ik hier al eens laten zien.

En tenslotte is ze nu in de ban van deze schatten:


Nog een fijne week.

Groetjes Sandra

10 opmerkingen:

  1. O, jouw moeder kan er ook wat van, wat super mooi zeg!
    Echte kunstwerken, stuk voor stuk! We kunnen nog een hoop leren van onze moeders :-)
    Grappig dat we allebei hetzelfde idee hadden, hihi :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een kunstwerkjes die quiltjes maar de knuffels zijn idd het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje ... wat een leuke werkjes ...
    Een geduldig werkje met pracht resultaat ...
    Een fijne dinsdag ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, het zit in de genen. Mooie quilts, keurig gemaakt.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt je creatieve genen ook niet van een vreemde :-) Wat heeft je moeder prachtige quilten gemaakt, ongelooflijk, mooie stofjes, leuke combinaties en prima afgewerkt! Ook haar borduurwerken zijn de moeite, echt geen kleintjes. En in de ban van de breisels van "zij maakt het" ben ik ook momenteel. Ze zijn zoooooo schattig en llliiiieeeeffff!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jou moeder heeft duidelijk gouden creatieve handen. Heeeeeel mooi.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja en zo wordt het met de paplepel ingegoten.. vaak hebben wij -handwerkers- en creatievelingen het weer geleerd van ons mama ! Mooi werk van uw mama !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dan weet ik wel van wie jij je creativiteit hebt. Mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Wat een creatieve moeder! Mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echte kunstwerken heeft je moeder gemaakt, zo mooi!!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra