Pagina's

dinsdag 23 februari 2016

Puk

Een poosje geleden liet ik een pop in wording zien. Dit is haar geworden, Puk. Het is niet echt een ukkepuk want ze meet 50 cm. Nu nog even in leenkleding want die van haar moet nog gemaakt worden.


Het was een leerzaam proces. Ze is mijn eerste pop met een geprikt lijf en een zelf op maat gemaakt "patroon". De verhoudingen zijn dan best lastig en ik ben uiteraard de nodige leerpuntjes tegengekomen. Maar al doende leert men, niet waar?

Fijne week.

Groetjes Sandra

26 opmerkingen:

  1. Wat is Puk leuk!! Zoiets wil ik ook nog graag maken voor mijn kleindochter, maar lijkt me nog een hele klus! Maar Puk krijgt vast nog wel gezelschap:)

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze ziet er heel lief en mooi uit! Knap, hoor!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knappie
    ps zal vragen of ze de sleutelhangers ook in blauw maakt ook met gieter?? Of iets anders?
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lief meisje is ze geworden ..., leuk met de blonde vlechtjes.
    Ik vind het zo knap dat je zelf zo'n pop kunt maken!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieverd, knap hoor :) Werken, naar school en dan ook nog een pop maken, mijn petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel lief! en heel lastig ook als je een grotere pop maakt dan je gewend bent!
    Ze zal vast nog mooie kleertjes krijgen maar dit staat ook schattig.

    Groetjes van Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige pop! En weer een leuke uitdaging: kleertjes voor haar maken! Ik denk dat alles haar staat :) xx Annasoer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een knap kunstwerk en weer een schat erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi gezichtje! Ik ben benieuwd naar de rest van haar en natuurlijk naar de kleertjes die ze ongetwijfeld nog gaat krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief gezichtje! ZIet er erg mooi uit hoor. Ik ben benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje is het , dus nu nog kleertjes daar ben ik ook mee bezig .
    Met geprikt bedoel je het gezicht zeker ik zag het op internet, leuk hoor.
    Succes ermee!! Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Puk is prachtig, maar wat houdt een geprikt lijf in? Moet ik het zien als viltprikken?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, wat is ze mooi geworden. Knap dat je dit kunt, ben er wel een beetje jaloers op.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Puk is fantastisch! Zo mooi. Ik ben ook jaloers...(een beetje..)
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie pop heb je gemaakt.
    groetjes,
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig gezichtje! Goed gelukt. Ben ook aan het prikken geslagen, maar dan een paar maatjes kleiner.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Puk! Welkom in de wereld!
    Wat heb je een schattig neusje en mondje! En de rest is natuurlijk ook mooi :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat knap dat je dat kunt en Puk is ook zo mooi gemaakt. Vooral haar gezichtje heeft een lieve uitdrukking. Heb je de ogen geborduurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind Puk prachtig!! Wel heel veel werk zeker?
    Is prikken een soort vilten??
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind Puk heel mooi, zo'n lief gezichtje
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Knap, lijkt me best lastig dat prikken...
    Groetjes,
    Severine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra