Pagina's

zondag 25 juni 2017

verven

Gisteren had ik een heerlijk dagje bij mijn knutselclubje (De Kaardebol in Blokker). We gingen wol verven, plantaardig en synthetisch. De strengetjes gesponnen wol gingen in een badje met boerenwormkruid en cochenille (luizenschildjes) en voor het synthetische verven gebruikten we blauw, geel en rood van Sandolan. 

Heel eenvoudig op een campinggasstel, lekker prutsen met wol, water en verf.


En dit was het resultaat

lontwol en lontwol met zijde

een schapenvacht met regenboogkleuren, leuk om te spinnen
En natuurlijk had zij er ook wat over te zeggen. Niets leuker dan stoeien met de schapenwol.


groetjes Sandra

16 opmerkingen:

  1. Heerlijk slapen in wol! Lijkt mijn poezenbeest wel, die ligt ook overal...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sandra,

    Wat is dat leuk, dat verven.Het ziet er zo mooi uit.Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!

    Fijne week.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kleuren (en poes ;-)) spatten van het scherm. wat kun je daar weer vel mooie dingen mee maken! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat een mooie waslijn! Bij mij hangt er meestal iets anders aan. Het ziet er leuk uit. En dan nu aan de slag met de wolletjes...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een hele leuke bezigheid, wol verven. Ziet er allemaal weer prachtig uit .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat geloof ik meteen, dat je een leuke dag hebt gehad en nu de volgende stap wat ga je er straks van maken;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat heb je een heerlijke speelmiddag gehad! Fijn, snoepjes (nou ja, het begin ervan) maken :-) Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren bij elkaar!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om zo te 'toveren' met wol. Zowel de reeds gesponnen wol als de vacht. Vooral met de natuurlijke kleurstoffen. Mooi resultaat en leuk om daar weer iets moois van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige resultaten. Het lijkt me een spannend werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha de poes is er erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een prachtig resultaat, dit zou ik ook wel eens willen proberen, net als het spinnen van wol. In augustus ga ik het leren bij iemand.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk lijkt me dat!!!
    Mooie kleurtjes!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, wol verven is leuk, mooie kleuren zijn het geworden.

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra