Pagina's

vrijdag 27 juli 2018

bewateren


Als je nu denkt dat ik ergens in Zuid Frankrijk vakantie houd, dan heb je het mis. Het is gewoon het plantsoentje bij mij om de hoek. Aan deze kant van het huis staat nu een windje en daar wilde ik vanmorgen even van genieten.


En wie zag ik daar aankomen? Inderdaad Saar. "Wat ben jij allemaal van plan", vroeg ik. "Ik ga mijn planten water geven met wat water uit de vijver" antwoordde Saar.

Mijn brein sloeg meteen op hol. Wat een goed idee zo met die fiets, dan hoef je niet zo te sjouwen. Ik heb gisteren bijna jaloers zitten kijken naar al die (hoos)buien elders in het land. Hier kwam een veelbelovende donkere lucht aan maar bij Hoorn rechts af, zeg maar en er viel geen druppel. Mijn voortuin snakt naar wat water en dus.....


pakte ik ook de fiets en sleepte een paar emmers water naar de voortuin. Als ik goed luisterde hoorde ik de planten "dank je" zuchten.

Groetjes Sandra

10 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee van Saar en ja dat kan ik me goed voorstellen dat je planten je dankbaar zijn :)
    Wij hadden inderdaad ook geluk :-) een heerlijke stortbui ;)
    Niet veranderlijker als een mens, blij met regen!!
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die droogte is enorm, ik blijf sproeien.
    Saar heeft het wel slim bekeken weer, dat grietje heeft toch vaak yeel giede en verstandige ideeën ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hatelijk is het, zie je de buien naderen, buienalarm geeft neerslag aan en uiteindelijk valt er weer geen druppel. Dus maar weer met de tuinslang aan de gang. Gaat mij iets te ver om naar de overkant van de weg te gaan om daar met veel capriolen gieters water uit de sloot te halen hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, wij proberen ook zoveel mogelijk te sproeien met slootwater. Het liefst 's avonds laat... Maar het is bijna geen doen meer, zo droog is alles...
    Eén voordeel; het onkruid groeit ook niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prima idee. Onze regentonnetjes zijn weer lekker vol geregeld. Ik hoop morgen op meer. Het lijkt me heerlijk: regen en 10 graden minder. Ik verheug me er nu al op. Wat een geweldig idee dat water uit de vijver en dan met de fiets gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Saar. Je bedoeling is zo goed. Maar of het helpen zal? Het heeft vanochtend hier wat geregend maar inmiddels schijnt de zon weer en is alles alweer opgedroogd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat jullie vannacht/vandaag ook wat druppels hebben gekregen. Wij gelukkig wel, al beschiet het nog niet echt na die lange droge periode...
    Ik kreeg bij het zien van Saar meteen het liedje 'twee emmertjes water halen' in mijn hoofd hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hier gister lekker buitje gehad en wat heeft Saar een leuke fiets !!!!!! goed idee van haar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben gisteren voor het eerst echte serieuze regen gehad hier. Niet genoeg voor de tuin maar het was vast een beginnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Saar heeft gewoon een fiets! Dat laat ik maar niet aan mijn poppenkinderen zien. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra