Pagina's

vrijdag 26 juli 2019

crea 5219 compassion (week 1)

Laatst zaten Saar en ik een keer in mijn tuin te handwerken.


Dat wil zeggen Saar was aan het breien en ik deed een poging een nieuw patroon te haken. Na een poosje zat ik boos en opstandig met dit op mijn schoot.



Bij de uithalen van de zoveelste poging had ik de boel in de knoop getrokken. "Ik stop ermee, dit wordt helemaal niets!", riep ik gefrustreerd uit. Saar zuchtte en zei: "Adem in, adem uit en heb een beetje compassie met jezelf". "Een beetje wat....?" vroeg ik nog steeds in vlamstand. "Dat betekent zoiets als: wees niet zo streng voor jezelf". "Oh", zei ik. "Ontspan en neem nog een kopje thee", stelde Saar voor.


En dat deden we.

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

9 opmerkingen:

  1. Dat is het beste dat je nu kunt doen, een kopje thee drinken en wat ontspannen ;-)
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zit Saar daar mooi in haar tasje met haar handen.
    Ze heeft natuurlijk helemaal gelijk, fijn dat je zo'n steun in de buurt hebt én gezellig om samen een kopje thee te drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het toch een slimme wijze dame die Saar! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch heerlijk om zo'n levenskunstenaar dicht bij huis te hebben, kun je veel van leren zo te lezen!
    En kopjes thee doen wonderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk je servies past bij je blognaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een wijs dametje is die Saar en ik ben het met haar eens !!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra