Pagina's

vrijdag 25 september 2020

crea 5220 krantafbeelding

Het moest toch mogelijk zijn om met eenvoudige middelen een afbeelding van papier op hout of stof te krijgen. Ik besloot eerst een krantenartikel op stof te strijken. Gewoon krant op de witte stof gelegd, nat gemaakt en droog gestreken. Ja hoor de inkt kwam op de stof.


Detail hierbij was alleen wel dat de tekst nu in spiegelbeeld stond. Mmm.. dat kon beter. Lapje aan de kant en dan dus speuren op internet en inderdaad ik vond iets; een afbeelding op hout maken.
Ik besloot deze afbeeldingen (uit de krant) te gebruiken.


Het hout heb ik eerst ingesmeerd met vernis van de Action, ik had toevallig de glans versie in huis. Afbeelding erop en goed laten drogen.


Toen met water voorzichtig het papier rullen tot de afbeelding zichtbaar werd.


In dit stadium viel het hart af, de afbeelding was te klein. Nog een laagje vernis er overheen. 


En kijk het heeft een mooi plekje aan de muur gekregen.


Van de stof maakte ik een tas.


Fijn weekend.

Groetjes Sandra

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie technieken heb je weer gebruikt! Mooi zoals de letters vaag op het stof zijn overgegaan. Het tasje dat je er van gemaakt heb is heel leuk.
    Je transfer op hout is heel goed gelukt. Leuk zoals het nu als schilderijtje aan de muur hangt. Dank voor de link naar het filmpje, ik heb hem opgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je weer heerlijk creatief bezig geweest Sandra, en
    de resultaten mogen er zijn zeg, super geslaagd kan ik wel zeggen.
    Het kunstwerkje op hout is prachtig geworden en ook de lap stof
    waar je deze leuke tas van het gemaakt is zeer geslaagd, heerlijk
    om zo te experimenteren met materialen, wederom een geslaagde uitwerking!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi ....al dacht ik even dat Saar een eigen krant had gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima geslaagd, alletwee je experimenten !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastische experimenten weer en wat levert dat weer geweldige items uit voor Saar! Zo leuk om te lezen en te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk gedaan!!!
    Knap om dat op hout te krijgen en nog mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You used the newspaper images well! A very sweet bag for the Saar and a nice panel for her home!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is weer super goed gelukt Sandra. Creatief ben je hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat simpel, krant op papier strijken... Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Ga ik proberen. En op hout had ik wel eens gelezen, maar nog nooit geprobeerd. Goed geslaagde uitwerking van het thema!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee om dit op hout te doen, de foto van de boom past er natuurlijk perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien wel net zo leuk die tekst in spiegelbeeld. Dat maakt de tekst een stuk interessanter. En dat schilderijtje is ook geweldig iets om te onthouden. Wat een leuke onverwachte uitwerkingen heb je toch steeds bij de crea 5220!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo gaaf hoe je dit weer hebt bedacht. En bij jou gaat ook nooit iets de bak in; overal weet je nog iets van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra