Pagina's

vrijdag 9 oktober 2020

crea 5220 boektitel

Mijn favoriete boek is geen zware literatuur maar een "jongedames" roman uit 1927. "Een zomerzotheid" van Cissy van Marxveldt. Ik heb het voor het eerst gelezen toen ik zelf die leeftijd had. We waren op zomervakantie en ik had het boek bij de vakantiepark "bibliotheek" geleend.


Betere tijd en plaats om het boek te lezen had er niet kunnen zijn. Soms lees ik het boek nog eens en telkens weer roep het die zomerse sfeer bij me op.


Fijn weekend.

Groetjes Sandra

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk als je zo'n boek hebt van vroeger dat eruit springt! Die herinneringen zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die ken ik ook. Joop ter Heul vind ik ook zo geweldig 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja! Wat een heerlijk boek hé. Leuk dat je het gevoel van vroeger weer terug krijgt als je het leest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg bekend boek, kan me niet goed herinneren of ik het gelezen heb, maar dat waren er in die tijd zoveel.
    Als het mooi is lees je het wel een paar keer hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja leuk wanneer een boek weer die mooie sfeer van toen bij je oproept !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het boek wel, maar heb het nooit gelezen. De boekensteun ziet er heel bekend uit, mijn dochter had deze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd mooi als een geliefd boek steeds weer mooie herinneringen
    naar boven haalt. Prachtige illustraties ook zie ik wel, mooi.

    Fijn weekend,
    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij is dat: "Huize Bolstraat", van M. Clarenbeek van Klaveren.
    Hoe een jong meisje op haar eigen manier een jong gezin waarvan de moeder ( weet ik nu) waarschijnlijk een postnatale depressie had, draaiende houd.
    De scene waarin ze de baby een badje geeft is misschien wel het begin geweest van mijn wens om kraamverzorgster te worden.
    Helaas komt het nu nog zelden voor dat ik zelf een baby in bad doen.
    Tenslotte zijn de papa's nu thuis en is die eer aan hen tot mama het ook zelf kan.
    Maar het boek blijft een zaligheid om te lezen!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het boek nooit gelezen, maar het heeft prachtige illustraties. Zelf was ik groot lezer van de boeken van De vijf, van Enid Blyton geloof ik. Eigenlijk las ik gewoon alles, want bij ons was de bibliotheek op woensdag en vrijdagmiddag anderhalf uur open en ik haalde op beide dagen het maximum aantal boeken (3). Ik heb het ook nooit erg gevonden om de boeken nog eens, en nog eens, en nog eens te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What good memories! A book manages to evoke emotions, moments and days of the past ...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh de kaft is leuk om te gebruiken voor een zelfgemaakte zomerjournal 😀

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra