Pagina's

vrijdag 20 november 2020

crea 5220 bloem

Van bloem kun je zoutdeeg maken en dat leek mij wel weer een leuke uitdaging dus aan de slag. Omdat het herfst is, wilde ik een schaal maken van een blad. Ik zag voorbeelden op pinterest. Het begon met een speurtocht door de buurt naar een goed blad en andere herfstproducten. Het werd een blad van de trompetboom bij mij om de hoek.


Na het bakken schilderde en lakte ik de bladeren.

buitenkant

Bij de eerste kreeg ik het blad niet los omdat het deeg te nat was en liet ik het blad zitten tijdens het drogen. Dat kreeg ik er na het drogen natuurlijk ook niet af.


Dus bij poging twee minder water gebruikt en het deeg dunner uitgerold.
Dit werd het resultaat.


Van de schaal met bladresten maakte ik een herfstcompositie. 


Heel leuk om te doen.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Wat een originele uitwerking bij het thema bloem!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig toch weer dat je bij een woord aan meerdere betekenissen denkt! Bloem/meel, ik heb er geen seconde aan gedacht, maar jij gelukkig wel en daardoor mag ik nu naar een prachtig herfststukje kijken. Jammer dat je eerste schaaltje niet helemaal gelukt is zoals je wilde, maar gelukkig liet je je niet ontmoedigen en heb je nog een tweede poging gewaagd. Mooi!
    Wil je misschien nog eens een dergelijk schaaltje maken, dan zou je kunnen kijken naar mooie koolbladeren; die hebben heerlijke diepe nerven. (maar misschien vind jij dat juist wel minder mooi ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf gedaan weer!
    Eigenlijk is het fijn dat op het eerste schaaltje bladresten bleven zitten, want dat zorgt voor een mooi leermomentje. Het moeten wel joekels van bladeren zijn geweest als er nog zoveel op past, maar wat heb je het weer geweldig opgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan deze bloem had ik totaal niet gedacht! Maar ik vind het er-rug leuk gevonden.
    Zoutdeeg...lang geleden dat ik dat eens een keer met een neefje hebt gemaakt. Je hebt het gelakt, lees ik... en dat is ook beter als je het wil gebruiken en mooi houden.
    Superleuke uitwerking van dit thema! En je bakje is zò mooi...
    Heeft Saar het al gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou dit is een wel heel verrassende bloem. En wat leuk opgemaakt. TOPPER !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, bloem... niet aan gedacht! Het is een mooie uitwerking geworden. Ik heb wel betonnen bladeren gemaakt en als het blad niet los wilde zat ik met een saté prikker en een tandenborstel te prutsen. Maar ik weet niet of dat met zoutdeeg ook kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige schaal is het geworden.
    Het is lang geleden dat ik met zoutdeeg heb gewerkt.
    Ik deed het met de kinderen en later ook nog met de kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi. Een schaal van zoutdeeg: goed idee. Vroeger heb ik zoveel gemaakt met zoutdeeg. Goed lakken is inderdaad wel een vereiste om het lang mooi te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig goed idee, een schaal van bloem!
    Heel leuk geworden en mooi opgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk invulling van het thema!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow! It sounds challenging, but the result is beautiful, with the fruits of autumn ...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe origineel is dit ook weer, inderdaad bloem/meel, en
    dan weer zo'n heerlijk experiment. Jammer dat de eerste
    niet helemaal goed ging maar het tweede baksel is super
    geslaagd, een heel sfeervol herfst tafereeltje.
    Toch vind ik het schaaltje met het wat afgebrokkelde blad
    ook heel mooi om te zien, erg leuke uitwerking.

    Fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Zoutdeeg... Jeugdsentiment!😁

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra