Pagina's

vrijdag 29 januari 2021

crea 5221 B brocolisoep

Eigenlijk wilde ik boerenkoolsoep maken. Ik had nog een restje boerenkool en had het recept er al bij gezocht. Maar..... ik houd  niet zo van boerenkool en hoewel ik best van een experiment houd, liet ik dat dit keer toch voorbij gaan. Het werd een veilige broccolisoep met prei.


Het recept is uiteraard weer van pinterest en vind je hier. Ik at de broccolisoep als lunch op mijn werk. Lekker even wat warms tussendoor.

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

15 opmerkingen:

  1. Boerenkool is ook niet zo favoriet bij mij, maar die soep ziet er wel weer lekker uit! De laatste tijd maak ik vaak 'andere' soepjes; zo verrassend leuk ...
    Je link van de broccoli-prei soep werkt niet (bij mij althans).
    Zo'n soepje tussendoor is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boerenkoolsoep is misschien best lekker, maar ook ik ben geen boerenkoolliefhebber....
    Broccoli en prei is een combinatie die ik nog nooit gebruikt heb, maar dat klinkt wel beter, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (oh ja, bij mij werkt de link naar de broccoli-preisoep ook niet..)

      Verwijderen
  3. De soep ik maakte deze variant nog niet, denk dat de kids de kleur niet zo aan staat ze hebben meer met rood ( tomaat)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. broccolisoep vind ik heerlijk. De combi met prei ken ik (ook) niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Boerenkool is meer voor de stamppot hè, heb ik trouwens ook gegeten deze week, vergeten te melden, maar broccolisoep klinkt erg gezond en lijkt me wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker, broccolisoep. Zo te zien lijkt dit recept op het recept dat ik altijd gebruik. Maar de link werkte niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er lekker uit en een warm soepje tussen de middag is altijd lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm Broccolisoep is heerlijk, eigenlijk zijn bijna alle soepen
    heerlijk en mooi voor mensen die niet zo van groenten houden. Met
    soep krijg je dat voldoende binnen, tenminste als je behoorlijk
    wat groeten in stopt natuurlijk, haha

    Fijn weekend,
    Toedelssss

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk hoor om af en toe een ander soepje te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, een aantal van jullie doen gewoon 2 weken eenzelfde letter!
    Dat gaat mij niet lukken, lekker Broccoli soep, heerlijk met dit vries weer.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra