Pagina's

vrijdag 8 oktober 2021

crea 5221 T tomatensoep

Deze tomatensoep is een van mijn favorieten. Niet moeilijk, het is alleen even een gedoetje om de gepureerde soep door een zeef heen te duwen. Tegenwoordig heb ik daar een passeerzeef voor en dat werkt prima. Uiteraard komt het recept weer van Pinterest.


Ik maakte ook nog Chinese tomatensoep. Dit recept komt uit het kookboek "Lekker en Simpel 1 keer kopen, 5 keer koken". Zoals de titel van het boek al zegt, dit recept is heel simpel te maken.



Deze soep verfraai je met wat vermicelli (daar houd ik niet zo van), bosui en een in stukjes gesneden dun omeletje.

groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Ik krijg nu dus zin in tomatensoep. Nou daar is wat aan te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor, met een zelfgemaakt yoghurtbroodje erbij, hmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een passeerzeef. Die naam kende ik niet dus ik klikte snel op je link: en toen was ik ineens weer het kleine meisje van vroeger, leuk! Wij hadden namelijk thuis zo'n zeef (die wij roerzeef noemden) en als hij nodig was, dan mocht een van ons daaraan draaien. We vonden het allemaal een heel leuk klusje ;o)
    Mmmmm, tomatensoep, heerlijk! Ik zie dat in de chinese tomatensoep appelmoes is gebruikt; dat had ik nooit verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die ziet er goed uit, bedankt voor de tip! Ik maakte net pompoensoep :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker..., tomatensoep... dat gaat er bij ons altijd wel in en als je verse tomaten gebruikt is het o zo gezond. Chinese tomatensoep is helemaal een delicatesse. Ik gebruik altijd het recept van Eef kookt, https://www.eefkooktzo.nl/chinese-tomatensoep/ Daar gaat ook appelmoes is, èn gembersiroop...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tomatensoep is hier ook favoriet. Verse is het lekkerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook een favoriet van mij, maar ik ben de enige hier. Ik heb hem ook nog nooit zelf gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker tomatensoep, voor ons de lekkerste soep die er is (volgens onze zoon).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmm. tomatensoep is een van mijn favorieten, altijd lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk tomatensoep, vooral als het een beetje pittig is.
    Goede aankoop Sandra de Passeerzeef, dan worden dit soort
    klusjes een makkie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik maak vandaag ook tomatensoep, heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook een van mij favorieten, tomatensoep, heerlijk :)
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker! Ik heb ook op het werk fans van mijn Hollandse tomatensoep, die gehaktballetjes erin vinden ze hier in Zweden wel een beetje gek, maar ook heel lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra