Pagina's

dinsdag 11 september 2012

krans

Zo de eerste week zit er op. Normaal vliegen de weken om maar deze duurde lang, vond ik. Dat zal wel komen omdat alles weer nieuw is en het schema nog moet inslijten. In ieder geval heb ik weer lekker gewerkt. Dit jaar zal ik veel vrij zijn op maandag en dinsdag en dat vind ik echt luxe. Nu ben ik niet zo'n poetser dus toen het noodzakelijke kwaad (lees huishouden) gedaan was, ben ik lekker gaan knutselen. Natuurlijk had ik veel te veel plannen en veel te weinig tijd.

Ik vond de hortensiakransen van Jeanine erg mooi. Nu heb ik dit jaar alleen een bloeiende hortensia in de voortuin en niet eens erg uitbundig dus heb ik de krans aangevuld met o.a. buxus. Ik ben benieuwd of het indrogen nu ook goed lukt. Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat.

 
 
 
Ook heb ik het tuincentrum met een bezoekje vereerd en een paar herfstplanten gekocht. Ik vind dit altijd zo'n mooie tijd. De natuur maakt zich op voor de herfst, het zonnetje scheen en dan zo in mijn eentje, heerlijk. In het tuincentrum werd ik wel meteen weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Nu nog genieten van het mooie weer want de kerstspullen (!) stonden al in de aanslag. Veel stellingen waren al leeg en tussen de dozen door zag ik de kerstballen glinsteren. Trouwens bij mij in de supermarkt ligt het speculaas en aanverwanten ook alweer in het schap en gisteren kwam de Bart Smitbijbel (zo noemen wij dat ding) ook al door de brievenbus.
 
 
Ik heb trouwens in de vakantie niet stil gezeten. We, mijn oudste en ik, hadden een aantal goede vondsten bij Noppes (kringloop). Een oma-stoel, een secretaire, een spiegel en twee fotolijsten. Alles is inmiddels voorzien van een flinke lik verf en mijn moeder was zo lief om de kussens van de stoel van een nieuw stofje te voorzien. Mijn oudste heeft het zelf uitgezocht. De dame in de winkel vroeg of ik de hondenmand opnieuw ging bekleden. Euh...nee.
 
 
Het deert haar niet dat het een hondenstofje is.
 
PS. Welke lijm kan ik het beste gebruiken om schelpen te plakken op een houten rand van een spiegel?


2 opmerkingen:

  1. Dag Sandra,

    De krans is toch mooi gelukt voor een eerste bloemstukje. Het opvullen met buxus was een goede keuze. Dat droogt ook mooi in. Kijk nog eens goed of alles dicht genoeg zit, want anders krijg je gaten na het drogen. De buxus moet echt dicht op elkaar zitten. Je kan nu nog altijd wat takjes ertussen steken. En deze knip je op lengte door altijd af te knippen net boven een blaadje. Zo heb je steeds een mooi puntje...

    Schelpen plak je best vast met het hetelijmpistool.

    En jouw witte kastje is heel mooi geworden!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Bedankt voor een andere informatieve site. Waar anders zou ik dat soort informatie geschreven in een dergelijke een ideale manier.
    http://www.inuwtuin.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra