Pagina's

zondag 26 mei 2013

Gehaakte cadeautjes

Op mijn werk zijn wij druk met het thema vlinders. Waar komen vlinders vandaan, wat eten ze, hoe bewegen ze enzovoort. We hebben zelfs, via de vlinderstichting, echte eitjes, rupsen, poppen en vlinders. Twee weken geleden liet ik jullie rupsje nooitgenoeg zien. Maar ja rupsje nooitgenoeg alleen was niet genoeg dus heb ik nu de hele cyclus gehaakt.

van li naar re eitje, rups, pop en vlinder
Het patroon van de vlinder heb ik van Grietjeskarwietje. Mijn vlinder ziet er een beetje verschrikt dan wel boos uit maar het moest op een koolwitje lijken omdat die uit onze eitjes komen.












Verder was ik druk met allerlei cadeautjes. Allereerst haakte ik een setje bloemetjes.


een viooltje, een roos en een tulp
De roos komt ook bij Grietjeskarwietje vandaan. Het viooltje bij handwerkjuffie en de tulp bij wolatelier Dian. Alle dames, bij deze, heel erg bedankt voor de leuke patronen. Het viooltje zit niet helemaal goed op elkaar maar voor dit is het prima.

Ook bekleedde ik een doosje met haaksels. Het idee komt uit het boekje haken in stijl.


Een doosje geluk:

Doosje met scherven want die brengen geluk.

Dan wens ik jullie, ook namens poes Misty, nog een hele fijne week.

Groetjes Sandra

Ze zat werkelijk bij elke foto op de eerste rij.

7 opmerkingen:

  1. Leuk lesmateriaal zo; hier kunnen die kleintjes ook wat minder zachtzinnig mee om gaan, want het is veel minder fragiel dan het echte spul ;-) Dat heb je heel leuk gedaan!
    Ook de cadeautjes zijn super! Daar zijn de ontvangers vast heel blij mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee dat hele proces van Rupsje Nooitgenoeg gehaakt. Ziet er net echt uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor al die gehaakte spulletjes!
    Geweldig een project over vlinders!
    Dat zijn zulke mooie ,wonderlijke insecten!
    Hier zitten ook altijd hele mooie!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke cadeautjes heb je gemaakt! Rupsje nooitgenoeg vind ik echt super.
    Leuk dat je de tulp hebt gehaakt. Hij is mooi geworden! Dank je wel voor je mailtje en de mooie foto's!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er weer knap uit! En vlinders is een mooi onderwerp met de kids! Leuk ! Fijne week en jij ook sterkte met alle laatste drukte! Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch een creatief mens Sandra, geweldig zeg.
    Tineke x

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra