Pagina's

zaterdag 1 september 2018

courgette

Van de week liet ik jullie trots mijn oogst uit de oppastuin zien. Ik had al een courgettetaart gemaakt.


Maar daarvoor gebruikte ik maar een courgette. Wat te doen met de andere twee? Wel een verdween in een soep, lekker met plukbrood. En de derde vulde ik met Mexicaans gekruid gehakt. Ook mjam.


Tenslotte voor de oplettende kijker; de appeltjes uit het mandje verdwenen in een crumble, lekker met een beetje kwark. En waren de peertjes helaas al te veel aangetast om nog te eten of mee te koken.

Ik heb weer wat recepten aan ons menu toe kunnen voegen.

groetjes Sandra


10 opmerkingen:

  1. MMMM lekker allemaal!
    Ik ben je ook gaan volgen op Pinterest...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mocht je nog een courgette oogsten maak er dan spaghetti slierten van lekker met tomaatjes en knoflook en mozarella nomnom

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk bezig geweest, jammer van de peertjes.
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal lekker, lekker :)
    Leuk weer nieuwe recepten om te varieren,
    Fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk! en lekker. Goed idee van Es hierboven: courgettespaghetti van maken. Ik vind dat heel erg lekker met garnalen. Maar je kunt er ook allerlei ander lekkers door doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezond lekker en vol vitaminen eigen oogst Sandra ...
    Fijne start van de week ... lieve groeten Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om zo van eigen oogst te smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm lekker hoor zo uit eigen tuin! Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn enige komkommer rijp is, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk!
    Ik kreeg voor onze vakantie kilo’s gele courgette. Ik heb er een pastasaus van gemaakt en de rest in blokjes ingevroren; dat wordt binnenkort soep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra