Pagina's

dinsdag 28 augustus 2018

moestuinieren

Afgelopen weken "paste" ik op de moestuin van een vriendin, d.w.z. ik oogst wat geoogst kan worden en dat is in deze fase van de zomer, in haar tuin, vrijwel niets. Maar toch.

En zo ging ik dus op de fiets richting moestuin, toen ik bij de poort Saar tegenkwam. "Naar de moestuin? Daar heb ik ook wel zin in". En voor ik er erg in had, sprong ze achterop.



De oogst was courgettes en enkele afgevallen appels en peren. Voor plukken is het nog te vroeg. Maar evengoed huppelde ik blij mijn keuken in, ondertussen bedenkend wat ik hiermee kon gaan maken. Volgens Saar romantiseer ik het tuindersbestaan. "Een moestuin is hard werken, hoor. Het lukt jou niet eens om je komkommers op tijd te plukken." Ai en dat klopt want die hadden bij mij inmiddels het formaat van een flinke courgette. Niet echt lekker meer.

foto van pinterest: courgettetaart met feta

Van een courgette maakte ik wel een heerlijke hartige taart. "Dat is je goed gelukt", zei Saar, terwijl ze haar vingers aflikte en nog een stukje pakte. 

groetjes Sandra

9 opmerkingen:

  1. Een goed idee dus, die taart? Ik had hem ook gezien (en gepind), zit hier ook met best veel (te grote) courgette, daar mijn "tuinoppas" niets geoogst heeft, alleen water heeft gegeven (en dat is het belangrijkste toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha heerlijk zo oogsten uit je eigen tuin en de taart ziet er lekker uit dat ben ik met Saar eens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is mijn droom om ooit een kleine moestuin te hebben. Eentje zo achter het huis. Daar moet dan mijn droomhuisje voor komen... Ooit...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zeg gewoon doen :) en als Saar dan een handje helpt, dan kan er toch niets mis gaan ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via een ander blog kwam ik hier.

    Ik heb ook een klein moestuintje, ben er erg blij mee.
    Wat we oogsten smaakt zo lekker.

    Je hebt veel verschillende dingen op je site staan, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je een echte moestuin hebt, dan heb je daar elke dag wel werk aan. Ik weet wel dat mijn vader vroeger elke dag naar zijn akkertje ging. En ik ging vaak en graag mee. Maar nu, ik vergeet zelfs mijn aardbeien te plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een moestuin zou voor mij ook niets zijn. Ik ben al blij met de adoptie appelboom.
    Mijn man heeft met de moestuin-actie van AH een zonnebloem laten groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ook een grote taart! Ik ben het wel met Saar eens hoor, ik denk ook altijd wat een klus zo'n moestuin. Ga liever naar de Appie. ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een moestuin leek mij ook al heel lang iets dat ik wilde. Maar al dat werk... We zijn nu lid van een zelfpluktuin. Heerlijk! De boerin doet het werk, de leden helpen als ze zin hebben, oogsten kan altijd ;).
    Ik ben benieuwd naar de courgettetaart...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra