Pagina's

vrijdag 7 februari 2020

crea 5220 kinderliedjes

In een heel ver vaag verleden (zo'n 50 jaar terug) hebben deze patroontjes in de Margriet gestaan. Ik heb ze van mijn oma gekregen en ik heb ook ooit in dat verre vage verleden een poging gedaan er eentje te maken. Nooit afgemaakt.


Nu dacht ik: "deze vind ik toch wel leuk, laat ik het nog eens proberen".


Het lukt mij niet eens de eerste regel goed te krijgen en na poging drie heb ik het opgegeven.


Niettemin blijven het leuke patroontjes.

Groetjes Sandra

17 opmerkingen:

  1. Nou, om eerlijk te zijn: ook niets voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder heeft vroeger heel de serie geborduurd op een overhanddoek.
    Jeugdsentiment.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, je hebt het in ieder geval geprobeerd!
    Mijn moeder heeft ze destijds allemaal geborduurd op groen stramien. Het patronenvel ligt nu ook bij mij in de kast...;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is ook een mooi liedje en het lijkt me erg leuk om het te borduren!
    Weer eens een afwisseling met het gehaak.☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig! Maar als je nu eens alleen de figuurtjes borduurt en niet de achtergrond? Dat zou al veel schelen en dan is het ook wat meer afwisselend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herinner me deze patroontjes nog en het zou me niks verbazen wanneer ik ze hier nog ergens heb liggen. Ga niet zoeken hoor want wanneer je aan het rommelen bent ben je zo weer uren verder door allerlei leuke vergeten dingen die tegenkomt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt mooi om dit te hebben! Maar ik ben bang dat borduren niet je hobby zal zijn of worden... Dan maar koesteren als herinnering aan je oma...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I agree with you. They are deliciuos patterns! To facilitate the embroidery,grids of ten boxes could be created.Making it easier to embroider well.
    Hugs
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je deze patroontjes bewaard hebt :)
    Lijkt me nog best een werkje, het patroontje zal je niet liggen, want volgens mij ben je best een doorzetter!
    Het handwerken heb je niet van een vreemde dus ;)
    Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk dat je die patroontjes nog hebt, maar wel jammer dat het borduren je niet lukt. Niet toch nog een 4e poging wagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie patroontjes ik heb ze vaker gezien !! borduren is ook niet zo mijn sdingetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer hoor. Een mislukte liedjesdag dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maak jij maar lekker poppen en alles erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is wel een hele leuke die kleine kleutertjes. Een kruissteekpoging die ik een tijdje terug waagde liep ook uit op niets. Ik geef de schuld nu nog aan de goedkope borduurstof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik deed dat vroeger ook best veel, nu al een tijdje niet gedaan. Maar als ik dit zie.... krijg ik er toch ook wel weer zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien nog ooit...
    En anders...je hebt al zoveel talenten, eentje die je niet ligt moet kunnen!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk deze heb ik ook idd ruim 50 jaar oud...bij mij staan ze er allemaal op, de ondergrond stof is groen...maar ook niet afgemaakt..

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra