Pagina's

vrijdag 3 april 2020

crea 5220 stempelen

De kinderen krijgen op het moment van ons op afstand "onderwijs". Naast opdrachten voor rekenen, taal en lezen, hebben we ook knutselopdrachten voor ze klaargezet. Die kunnen ze doen als ze zich gaan vervelen. 

Het thema is (wilde) dieren. In dit boek staan hele leuke voorbeelden die je ook goed kunt doen met de spulletjes die je thuis hebt. Voor deze opdracht heb je een vel papier nodig, verf en wat creativiteit.  Het is de bedoeling dat je een tekening gaat stempelen. Ik gebruikte hiervoor o.a.: een kwast, een aardappel, de punt van een potlood, het gummetje van een potlood, sponsje, stukjes karton en mijn vingers.


En dan kun je zoiets maken:
(ik heb het voorbeeld uit het boek nagemaakt)


Dus mocht je je vervelen...

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

13 opmerkingen:

  1. Wat mooi Sandra!
    Geweldig om 'stempels' te gebruiken die we gewoon in huis hebben liggen, maar waarvan we niet wisten dat het ook stempels waren ;o)
    Het is een mooi werkstuk en ik vond het leuk om te zoeken naar de stempels.
    Thuisonderwijs is een hele omschakeling voor zowel de juffen als de leerlingen (en de ouders). Ik hoop dat je je draai er in kunt vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt heel mooi geworden Sandra, hoe leuk is dat
    om met alles dat al in huis ligt dit voor elkaar te krijgen.
    Heerlijk om je creativiteit daar op los te laten, vind het
    een zeer geslaagde uitwerking 🟩🟣🔶

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk voor de kids, je kunt ook heel goed lege toiletrolletjes gebruiken, maar dat zal je wel weten.
    Ik houd het liever bij mijn eigen verzameling stempels 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful effect! Great to find stamp material at home! (potatoes and sponges!) Good weekend!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk tijdverdrijf voor de kinderen. Kunnen ze zich lekker in uitleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi gemaakt Sandra, zo schattig met de vogeltjes erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Eigenlijk hebben we beiden hetzelfde gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk om van niets, iets te maken.
    Het stimuleert de creativiteit !
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om met de gebruikte materialen weer even zelf kind te zijn. Het resultaat is ook wel echt schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha,ha nee ik verveel me niet :)
    Wat een mooi voorbeeld heb je ter inspiratie voor de kinderen gemaakt :)
    Heel creatief, ben benieuwd wat de kinderen gemaakt hebben, fijn dat jullie leerkrachten zo'n leuke dingen voor de kinderen voorbereiden. Groetjes en pas goed op jezelf, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra