Pagina's

dinsdag 31 maart 2020

macrame

Toen ik klein was, begin jaren zeventig, was macrameeën hip en hot. Mijn moeder maakte er hele kunstwerken van en ik rommelde op mijn manier ook met de touwtjes en knopen.

Macrameeën in een ring kan ik mij nog herinneren en dat zag er dan ongeveer zo uit:

Het Weerhuys » Modern macramé: wandhanger in ring
geleend van internet
dit komt van het weerhuys
Een tijdje terug organiseerden vriendinnen voor mij een macrameeworkshop. Ik moest even flink graven in mijn geheugen maar ik ben best tevreden met mijn kunstwerk.


Ik appte mijn kunstwerk door naar Saar en die appte niet lang daarna terug: "Leuk! En wat grappig ik heb, om wat om handen te hebben, toevallig ook zitten macrameeën. Ik heb deze tas gemaakt".

Leuk en gelijk praktisch.
Altijd baas boven baas, zucht.

Groetjes Sandra

13 opmerkingen:

  1. Wat grappig dat jullie toevallig ook allebei voor blauw hebben gekozen ;-)
    Mooie creaties! Ik vind jouw wandhanger ook heel mooi hoor.
    Maar ja, de tas van Saar is wel heel origineel en nog praktisch ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi die wandhanger en het tasje van Saar is ook al zo'n kunstwerkje.
    Daar hebben we nu de tijd voor hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat is toch wel HEEL toevallig... Zoiets van twee zielen één gedachte, denk ik...:)
    Wat heb je een leuk wandstukje gemaakt! Een tijd geleden deden Corrie en ik dit ook, maar we vonden het nog best lastig...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt iets uit onze jeugd. Beiden erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat ontzettend leuk, macramé! Begint bij mij ook te kriebelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk ik heb het vroeger ook wel gedaan maar nu ik zou niet meer weten hoe :))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor Saar, maar ik vind die van Sandra toch nét even mooier...😄

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat is die Saar toch een handigert en bij de tijd. Wat een leuke stoere tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een hippe tas heeft Saar, ja zoveel poppen slimheid, mooi, zelfgemaakt en hip :) Daar kunnen wij niet tegen op!!
    Je hanger is ook prachtig hoor ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk he! Ik heb het laatst ook eens geprobeerd, best nog lastig met al die verschillende knopen. Maar jij bent er goed in zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha nou jullie beider resultaat is een kunstwerk op zich hoor. De jouwe heeft toch wel een mooi plekje aan de muur gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, wat leuk om mijn foto hier te zien, lief dat je aan bronvermelding doet! Ik geef macramé workshops, waaronder wandhangers aan een tak of in een houten ring, maar ook plantenhangers. Maar ik verkoop ook kant en klare producten. Ik ben dol op macramé.
    Groetjes, Anita Weerman (Het Weerhuys)
    Kijk maar eens op: www.hetweerhuys.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra