Pagina's

vrijdag 27 maart 2020

crea 5220 kalligrafie

Op mijn werk was het vorige thema ridders/middeleeuwen. Tijdens het afsluitende feest moesten de kinderen allerlei opdrachten doen om te laten zien dat ze alle ridderproeven goed hadden doorstaan en de ridderslag mochten ontvangen. Een van die opdrachten was schrijven met een knijper en inkt. 


Als je ridder wilde worden, begon je als page daarna werd je schildknaap en tenslotte ridder. Een page leerde o.a. lezen en schrijven maar natuurlijk niet met zo'n geavanceerd potlood als nu. Het schrijven met de knijper viel mijn groep 4 nog niet mee. Maar met een beetje oefening ontstonden toch de mooiste dingen.

Fijn weekend.

Groetjes Sandra


PS. ze hebben allemaal de ridderslag ontvangen hoor.


12 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik ga dit mailen aan mijn kleinkinderen, die zullen dat vast leuk vinden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is leuk! Je moet er maar opkomen... schrijven met een knijper... Ik denk dat de kinderen daarvan hebben genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuk idee, Sandra. Met een knijper schrijven lijkt me moeilijk en zeker voor de kids, maar wat zullen ze hun best erop hebben gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuk idee! (en wat past het mooi bij de opdracht voor deze week)
    Het zal niet makkelijk zijn geweest voor de ridders in spé, knap dat ze het zó goed hebben gedaan dat ze allemaal de ridderslag hebben ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk en creatief idee, weer eens heel iets anders :)
    Fijn dat ze het allemaal gehaald hebben :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! Ik denk ook dat het nog best lastig is om met een knijper te schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enig initiatief is dit zeg, met een knijper schrijven,
    als ik de foto goed bekijk is het nog heel knap dat het ze
    is gelukt om nog een redelijk goed resultaat te behalen.
    Gelukkig dat ze allemaal de ridderslag hebben ontvangen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke oefening! Lijkt me nog best moeilijk met een knijper.
    Dan hebben ze zeker de ridderslag verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amazing! The kids had a lot of fun! Nice idea!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goed idee maar lijkt mij ook lastig om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knappe kinderen op jouw school. Allemaal tot ridder geslagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra