Pagina's

vrijdag 14 augustus 2020

crea 5220 bladeren

Eco-print leek mij altijd nog iets leuks om te doen en na het zien van dit filmpje, startte ik mijn eigen experiment. Je hebt er wel wat spulletjes voor nodig o.a. aluin (puimsteen bij de drogist), azijn en water waarin roestig ijzer heeft geweekt (ik gebruikte verroeste scharnieren). En natuurlijk stof, bladeren en bloemen. Het filmpje is in het Engels maar heel duidelijk.


Ik plukte verschillende bladeren en bloemen (vooral paars vanwege de kleur) in de tuin. En uiteindelijk belandde mijn experiment opgerold in de stoompan (met een zeef boven de pan moet het volgens mij ook lukken). Na 2 uur stomen mocht ik weer uitpakken.


Het lapje nog even laten staan in een mengsel van azijn en water om de kleur verder te fixeren en toen rustig uitgewassen en te drogen gehangen.


Even een boutje erover en zie hier mijn eigen, met bladeren en bloemen, bedrukte lapje. Ik heb opgeschreven welke plant welk effect heeft zodat ik de volgende keer daar rekening mee kan houden.


Heel leuk om te doen!

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Ja, dat lijkt me zeker leuk om te doen. Spannend ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, met een uitgebreide uitleg! Wat leuk, ik zag het net ook bij Toos van In de weer. Mooi Resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Sandra! Fijn dat het zo goed gelukt is, ik kan me voorstellen dat je al ideeën hebt voor een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Sandra, leuk dat we dit alletwee deze week hebben gekozen.
    Ik vind het ook zo leuk om te doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat gaaf en heel verrassend, dit ga je vast nog eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is heel mooi geworden! Leuk dat zo’n experiment direct goed lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat superleuk om zo je eigen stof te bedrukken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk leuk leuk! Ik zat net bij Toos te lezen en jullie hadden wel dezelfde workshop kunnen volgen... Maar jij deed het zèlf n.a.v. een filmpje!
    Onwijs leuk om te doen, lijkt me. En wat een mooi effect op de stof. Dat smaakt vast naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. How beautiful! It's a unique and unrepeatable effect! Nice blue touches!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je toch heerlijk creatief Sandra, alweer zoiets moois
    wat je ons laat zien, en wat een fantastisch eindresultaat.
    Zo leuk ook dat je het hele proces beschrijft. het lijkt me
    heerlijk om te doen en tevens ook spannend om af te wachten
    wat het uiteindelijke eindresultaat zal laten zien.
    Vind het helemaal TOP!!!!!

    Heel fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi resultaat. Leuk dat je de info erbij hebt gezet voor een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjonge, wat een leuk experiment en zo goed gelukt ook.
    Leuk om het hele proces te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra