Pagina's

dinsdag 24 augustus 2021

Bramen plukken

Augustus is de oogstmaand (Het woord oogst is ontstaan uit het Latijnse woord Augustus (site onzetaal.nl) maar dat even terzijde.) en daarom gingen Saar en ik bramen plukken.
Lekker op de fiets. 
Saar heeft nog steeds haar vakantiewoning en we besloten daar onze buit te gaan verwerken.



Even goed de bramen wassen om te voorkomen dat er allerlei flora en fauna in de jam terecht komt.



Voor de bramenjam gebruikten we o.a. het kookboek van Madam Confituur (bramenjam met sinaasappelsap en een blaadje laurier) en natuurlijk internet (bramenjam met nectarine).

links de potjes van mij, rechts van Saar


Even bijkomen met een kopje thee en een stukje taart want een restje bramen en bosbessen verdween in deze eenvoudige cake. Lekkurrrr!!

grote van mij, kleine van Saar.

Groetjes Sandra

3 opmerkingen:

  1. mmm... zo lekker bramen! We hebben ze nu ook in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn bramen zijn nog niet zover, af en toe kan ik er één snoepen, maar het meeste is nog niet eens goed gekleurd.
    Geweldig leuke foto's weer, jij/jullie hebben zich weer vermaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! En wat een geinige zadelhoes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra