Pagina's

vrijdag 13 augustus 2021

crea 5221 P pastinaak- en preisoep

Deze week is de pastinaaksoep aan de beurt. Pastinaak is niet het hele jaar verkrijgbaar dus dit hebben we al een poosje geleden gegeten. Het is een echt najaars/wintergerecht en behoort tot de zogenaamde vergeten groente. Het recept dat ik gebruikte vind je hier. Het smaakt een beetje zoetig zo samen met de peer.


De geroosterde pijnboompitjes zijn echt de finishing touch en smaken er heel lekker bij.



Een soepje wat je altijd wel kunt eten is preisoep. Prei is, volgens het voedingscentrum, het hele jaar een goede keuze. Het is echt super makkelijk en snel gemaakt.


Fijn weekend.

Groetjes Sandra

11 opmerkingen:

  1. Hmmmm, pijnboompitjes, die maken álles lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot voor kort had ik nog nooit pastinaak op, maar ik heb het ook in een soepje gegeten.
    Lekkere receptjes weer, denk ik... Maar dat weet je pas zeker als je het geprobeerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pastinaak, dat heb ik nog nooit gehad, dus ik denk dat ik het wel lust (een Pippi Langkous variatie ;o)
    Prei-mosterdsoep, mmmm!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook nog nooit pastinaak gegeten, en ik weet niet of mijn huisgenoten dit ook lekker gaan vinden. Misschien maar eens proberen als het er weer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 2 soepen bij de P, dan sla je vast de Q over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja de p lukt zeker wel met een preisoepje maar volgende week de Q .......ik ben benieuwd :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk een preisoepje, heerlijk aromatisch, geroosterde pijnboompitjes
    heb ik nog nooit gebruik bij soepgerechten maar lijkt me wel heel lekker.


    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als er weer pastinaak is eten we het elke week, maar wel altijd als ‘frietjes’
    Heerlijk, geroosterd met kruiden olie, in de oven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als soep heb ik het nog nooit gegeten, dus dit ga ik zeker maken. Pastinaak combineerde ik wel met spruitjes als stamppot.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pastinaak nog nooit gegeten (denk ik). Wel prei dat is favoriet in diverse gerechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekkere soepjes hoor. Pastinaak is een beetje flauw dus moet je zelf smaak aan brengen, net als pompoen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra