Pagina's

vrijdag 24 oktober 2014

Vanuit West Friesland (WF): appels

Inmiddels is het hier op en top herfst. Het regent flink en de bladeren vliegen door de tuin. Stiekem vind ik het wel fijn zo'n regendag. Gelukkig is dat niet aldoor zo. Laatst zag ik mijn Saar de tuin inkomen met een mand vol heerlijke appels.


Wat een goed idee. Appels plukken geven mij zo'n fijn herfstig gevoel en dus ging ik ook op pad.

Bij het Keetje, een zorgboerderij, in Westwoud houden ze elk jaar appelplukdagen. Zeker een aanrader. Ze hebben allerlei activiteiten die ook heel geschikt zijn voor kinderen.


Hier word je toch heel hebberig van.

Alles in een zak om te wegen.

Er is zelfs vervoer geregeld door de boomgaard.
Thuis gekomen zag ik mijn Saar alweer druk in de weer met allerlei heerlijkheden. Uiteraard ontbreken de dames niet. Yoni, rechts, is ons logeetje.


Uiteraard toog ik ook aan het werk en bakte een herfstcheesecake. Echt jummie.

recept hier
En appelcrumble, ook heerlijk met een bolletje ijs.

recept hier
Zeker het proberen waard.

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

11 opmerkingen:

  1. Ja, de herfst is nu wel helemaal in het land. Maar met zo een heerlijke appelrecepten, hou je het toch lekker warm en gezellig.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, wat ruikt het lekker op jouw blog!

    Groeten uit herfstig Friesland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet elke keer met volle teugen van je verhaal ...
    Nu krijg ik zelfs trek in je lekkere appelcrumble ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die eerste foto is echt geweldig! Wat een gezellige activiteit weer bij jullie, ik kan het gebak hier bijna ruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hè om je eigen appels te plukken. En je hebt er heerlijke taarten van gemaakt. Recepten ga ik zeker ook eens uitproberen.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmm wat ziet er lekker en gezellig uit bij jullie! Ik geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo'n appelplukdagen! Gezellig met z'n allen op de kar. Leuk hoe jullie de poppen tot leven brengen, ik zag net ook al het hondje bij Haakjuffie, zo grappig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke herfst-gezelligheid..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een heerlijk blogje.. mmmmmmmmmmmmmmmmm.. ruik het hier. xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk !!!! met dat treintje naar de appelgaard.
    Heerlijke herfst !!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra