Pagina's

vrijdag 15 september 2017

gebreide tas

Een poosje geleden kreeg ik van Emilie van AtelierEem een pakketje met lontwol. Hoe lief! Wat zou ik daar nou eens van maken?


Ik heb de wol gesponnen en samen met een draad die ik spon van een donkere vacht, getwijnd tot een gemêleerde bol wol.



Vervolgens heb ik daar een tas van gebreid. Eigenlijk had ik wildere plannen als het gaat om de vorm en het patroon maar ik vond het zonde van het kleurverloop en ik had ook niet voldoende wol voor kabels enz.


De binnenkant is voorzien van een zwart/wit ruitje.


Nu kan ik helemaal in stijl naar mijn handwerkclubjes.

Fijn weekend allemaal.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Wat is'ie mooi geworden, daar kun je wel mee voor de dag komen!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om het te spinnen en te twijnen met een andere draad. Je hebt zo een mooi uniek exemplaar gemaakt waar je veel plezier van zult hebben.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is dat om van datgene wat je hebt gekregen iets speciaals te maken! Zo blijft de herinnering...
    Het is maar goed dat je de wilde plannen hebt laten varen, want dit garen heeft het helemaal niet nodig. Je kan altijd nog een 'wilde' extra tas maken...:)
    Fijne zaterdag! Groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, dat cadeau is wel heel goed terechtgekomen! Eerst heb je plezier gehad met spinnen, toen met breien en nu nog heel veel met gebruiken. Je hebt het echt leuk gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige tas! Heel bijzonder dat je zelfs het garen ervoor gecreëerd hebt. Daar heb je vast nog heel veel plezier van!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk gemaakt en wat een mooi effect geeft dat 2 kleuren garen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat mooi geworden. Zo knap dat je de wol bewerkt hebt, ik heb geen idee hoe dat moet. Grappig, dat zwart wit ruitje...ga je nu je naam veranden? Hihihi
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij dit soort wol zou een patroontje helemaal niet uitkomen. Zo is het leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap, zelf garen spinnen. Ik heb hier twee zakken prachtige alpacawol staan. Ik wil er poppenpruikjes van breien, maar ben nog steeds niet begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend knap gemaakt, van begin tot het eind!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat knap zeg! Het hele proces. De tas is zo leuk geworden. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gaaf toch dat dat met tussenkomst van handige mensenhanden van een schaap af komt. Mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit een mooie tas geworden!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra