Pagina's

vrijdag 15 mei 2020

crea 5220 gedicht

Mijn kinderen keken altijd naar Sesamstraat en ik keek graag mee. Gewoon omdat ik dat leuk vond. Misschien was ik nog wel meer fan dan zij. Sesamstraat was ook eigenlijk Pino, Tommie, Ieniemienie en later Purk, vonden ze. De andere poppen waren ook grappig maar de verhaaltjes met de eerstgenoemde waren verreweg favoriet. In mijn eigen jeugd heb ik het niet gekeken omdat het op de buis kwam toen ik al wat ouder was.

De verhaaltjes bevatten vaak een boodschap zonder direct moraliserend te zijn. Dit gedichtje van Pino heb ik ooit opgeschreven en goed bewaard. Ik vind het nog steeds heel mooi.

Afbeeldingsresultaat voor pino

Ik kan het echt niet helpen
maar soms moet ik je zoenen geven.
Dat gaat gewoon vanzelf
voor ik het weet is het al gebeurd
en heb je weer een zoen en nog een zoen 
en nog een zoen.
Moet je maar niet zo lief zijn,
ik kan er niets aan doen.

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

16 opmerkingen:

  1. Sesamstraat was ook 'na mijn tijd', maar toch genoot ik er ook van als ik het op televisie zag. Misschien juist wel door die boodschap die er achter zat en je als 'grotere' wel meekreeg....
    Het gedichtje van Pino kende ik niet, des te blijer ben ik dat ik het nu mag lezen, ik vind het zó'n lief gedichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk én lekker vrolijk
    Ja, hier keken ze vroeger ook altijd naar Sesamstraat :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful poetry! I loved Sesame Street puppets even thougt I admired them when I grow up. They brought me near to the fabulous world of puppets!
    Have a Good Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn kinderen vonden Sesamstraat ook zo leuk. Wat een schattig gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat een lieflijk gedichtje, Pino zelf was ook
    altijd zo grappig om naar te kijken en te luisteren.
    Zo leuk om te zien hoe een ieder het weer op zijn eigen
    manier uitwerkt.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk sentiment! Wij kijken ook vaak en genoten net zo hard mee....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh echt mooi wat lief. Dat zoenen missen we zo hard tegenwoordig, Ik snap Pino wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk. En dat je dat nog bewaard hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra