Pagina's

vrijdag 8 mei 2020

crea 5220 silhouet

Een van de tekenopdrachten tijdens de thuisblijfweken (tot de meivakantie waren dat 6! weken) was deze onderstaande. De eerste foto heb ik geleend van Pinterest. Door de diertjes zo neer te zetten zorgt de zon voor schaduw. Als je die schaduw omtrekt kun je de diertjes inkleuren. Op die manier kun je een hele collage maken.
https://nl.pinterest.com/pin/422634746283763211/
Ik heb het met een lamp geprobeerd en dit is het resultaat.

Voor de foto heb ik mijn diertje verplaatst. Bij het tekenen stond de neushoorn natuurlijk onderaan het papier.

Dus ook nu weer: mocht je je vervelen....


Fijn weekend.

Groetjes Sandra

16 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk is het om met kindeeen te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al komt je foto van pinterest, het is bijna aandoenlijk om dat jongetje zo geconcentreerd bezig te zien... Wat gaaf zeg!
    Het doet me ook denken aan ons schaduwspel van vroeger bij het bedlampje. We maakten dan met onze handen giraffekoppen die gereflecteerd werden op de muur tegenover.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Briljant! Leuk om te onthouden. (Het is dat je het zegt van het verplaatsen van je neushoorn anders was het niet eens tot me doorgedrongen haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee weer!
    De neushoornfoto geeft een grappig effect nu het kleine neushoorntje verplaats is :o)
    Soms wil ik iets maken en bedenk dan allerlei ingewikkelde toestanden terwijl eenvoud ook zo veel moois kan maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk Sandra. En je kunt het overal doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke opdracht! Daar zullen de meeste kinderen met veel enthousiasme aan gewerkt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een ontzettend goed idee. Erg leuk zal dat voor de kinderen zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuk idee is dit, voor jong en oud
    eigenlijk wel. Inderdaad, vervelen hoeft een mens zich
    zeker nooit.

    Fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk bedacht en eigenlijk heel eenvoudig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Good idea! Simple and fun!
    Hugs,Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De bovenste foto met het jongetje en de schaduwen van de dino's is prachtig.
    Echt een heel leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooo, dat lijkt me nog niet zo makkelijk, knap van je :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit leuk zeg! Vervelen doe ik me gelukkig nooit, maar evengoed is dit idee de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk he zo te tekenen met de schaduwen. Ik had het ook al gezien op internet.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra