Pagina's

vrijdag 1 mei 2020

crea 5220 vloeipapier

Door onze thuisblijfweken konden we dit jaar op school geen flitsend moederdagcadeau maken. Wij hebben dat op gelost door in een van onze hangouts (= elkaar zien op de computer via google hangout) met de kinderen een heel eenvoudig knutselwerkje te maken. Wat is nog even geheim, het is pas 10 mei Moederdag.

Dit maakte ik zo'n 8 jaar geleden met een klas. Een koffiemelk flesje beplakken met inpakpapier en een bloem van vloeipapier (ik heb hier een servet gebruikt).


Wellicht inspiratie voor degenen die nog wat willen maken.

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je toch nog wat gedaan hebt aan moederdag met je klas! Ik ben benieuwd, dit flesje wad ook een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het maken van een moederdagcadeautje met de groep toch gelukt is! In gedachten zie ik nu al die moeders die stiekem om een hoekje willen kijken, maar dan snel weer worden weggestuurd ;o)
    Je bloemen doen me denken aan bloemen die gemaakt worden van zakdoekjes (harmonica vouwen en een voor een de velletjes los maken), zijn deze bloemen ook zo gemaakt?
    Het flesje vind ik super! Het lijkt me ook leuk om hiervoor stukjes Gelliplateprints te gebruiken, misschien leen ik het idee van je. Vind je dat goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gemaakt!
    En tsja, Moederdag...mijn dochter mag naar de noodopvang, maar daar hebben ze niets aan Moederdag gedaan. Voor mij maakt dat niet uit, elke dag is het Moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeee wat mooi de papieren bloemen, trouwens het vaasje
    vind ik ook erg mooi geworden. Grappig te zien dat je van
    een gewoon servet zulke mooie bloemen kan maken, geslaagde
    uitwerking Sandra!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Good idea! Simple and sweet!
    Serene weekend!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog steeds vind ik dat de mooiste Moederdag cadeautjes :) Cadeautjes door de kinderen zelf gemaakt.
    Ik heb nog een sigarenkistje, blauw geverfd en daar een kantje op met glittertjes, ik zal het eens op de blog laten zien. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd leuk ... papieren bloemen... Je moet ze alleen geen water geven!
    Fijn weekend, groetjes v Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die bloemen van servet. Volgens mij heb ik dat ook gedaan in het verleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk vroeger deden we dat ook met papieren zakdoekjes en dan stippels erop

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad, dat deden we vroeger ook, bloemen maken van crepepapier.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen moeder maar wel reuze benieuwd. Leuk dat jullie er zo toch aandacht aan konden besteden. Nu maar hopen dat de moeders niet hebben hoeven helpen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is waar Moederdag voor mij voor staat. Kinderen die zelf iets in elkaar knutselen en niet de commercie van tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra