Pagina's

vrijdag 5 juni 2020

crea 5220 blauw

Op mijn wensenlijstje stond nog een keer verven met blauw (indigo). Dus aan de slag.
Ik bestelde bij Meervilt dit 1-2-3 pakket. Dit is een milieuvriendelijk pakket.
 

Ik had van witte lontwol twee strengen gesponnen.
.
    
            
Als je de instructie goed opvolgt, krijg je een mengsel als hier beneden. Eucalypta zou jaloers op je zijn

  

Als het mengsel een poosje heeft gestaan, kun je er je stof en wol in doen. Even in laten trekken en eruit halen. In eerste instantie is de stof/wol groen maar zodra het in aanraking komt met de zuurstof in de lucht verkleurt het naar blauw.



En dit is het resultaat van een paar uurtjes kliederen.


Ik ben blij!

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Mooi kleurtje!
    Zijn je terrasstenen nu ook blauw?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleur blauw! Zelf heb ik nog niet met indigo geverfd, maar het lijkt me leuk om te doen; vooral dat moment waarop de kleur verandert van groen naar blauw door de aanraking met zuurstof...dat lijkt me zo magisch, inderdaad echt een Eucalypta-werkje ;o)
    Weet je al wat je van het garen en de stof gaat maken>

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat ben je heerlijk bezig geweest! Daar word ik bijna jaloers op...:)
    Natuurlijk moet ik dat gewoon een keertje gaan doen, maar ja...ik wil zoveel!
    Wat een prachtige kleur wol en stof heb je nu... Tja, en wat zal het gaan worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke bezigheid met dat mooie weer. Grappig dat het eerst groen is en dan verkleurt naar blauw door zuurstof. Het is een prachtige kleur geworden. En nu bedenken wat je er mee gaat doen, maar dat zal geen probleem voor je zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jouw blog is al mooi blauw :)) mooi hè dat indigo verven het is echt hokus pokus. Ik heb het ook al verschillende keren gedaan. Mooi diep blauw ik heb er net zoveel keer wol ingestopt totdat het niet meer wou, heb nu veel verschillende kleuren blauw :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kleur! Apart dat zuurstof zorgt voor de kleurverandering.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk werk en heel goed gelukt.
    Mooi om daar nu mee aan de slag te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gelukt en wat een mooie kleur blauw !❤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's wonderful,you got a beautiful color on the wool and on the fabric...
    I love blue!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap! Een prachtige kleur is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk om het proces te bekijken, best nog
    een behoorlijk klusje en ook spannend om te zien welke
    kleur er precies overblijft na droging.
    Zeer geslaagd kan ik wel zeggen, en nu ben ik natuurlijk
    ook heel nieuwsgierig wat je van beide gaat maken 🔵🔷🔹

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hè. Ik heb een workshop indigo verven voor mijn verjaardag cadeau gehad vorig jaar. Ik vond de stof er mooier uit komen dan de wol, maar bij jou is dat goed gelukt. Natuurlijk was ik vergeten om op het juiste moment handschoentjes aan te doen en had ik blauwe handen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat indigo verven. Ik heb het bij Albèrtje al eens gezien, echt hokus pokus.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra