Pagina's

dinsdag 16 juni 2020

Het huis van Rikki

In de kleuterklas waar ik op het moment inval is het thema bouwen (ik bouw een huis). Laatst had ik Rikki gehaakt (dit konijntje was de mascotte tijdens de thuisblijfweken voor de kleuters), om hier op school een vervolg aan te geven. Nu moest ik een relatie tussen Rikki en het thema zien te bedenken.  Het toeval wilde dat wij thuis iets geleverd kregen in een hele grote doos.  Ping☝, dat zou wel eens een heel mooi huis voor Rikki kunnen worden.

En zo geschiedde...


Een lieve collega van mij maakte er ramen in, de kinderen schilderen de buitenkant en maakten platen dakbedekking. Toen was het mijn beurt. Ik plakte behang op de wanden en stof als vloerbedekking op de bodem.



Maar wat is een huis zonder meubilair dus knutselde ik van twee kartonnen deksels (van dozen kopieerpapier) een bed, tafel en bankje.


Volgens mij is Rikki wel tevreden. 

Fijne week.

Groetjes Sandra

9 opmerkingen:

  1. Ja Rikki zal vast wel tevreden zijn. En wat zullen je kleuters dit leuk vinden. Echt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, Rikki zit er prima bij! Hij zal vast veel moeten slapen van de kinderen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is toch zò leuk.... een huis maken van een doos..
    Prima samenwerking, dat straalt er ook van af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch, wat een super leuk project, met zoveel verbindingen ook! En dat met grotendeels kosteloos materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk dit. Het deed me aan vroeger denken. Toen maakten we ook huizen van kartonnen dozen. Uren zoet waren we.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als Rikki niet tevreden is is het een heel erg ondankbaar konijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Je kunt zoveel dingen maken van karton. Ik ga ieder jaar bij mijn vriendin in Frankrijk op een stage "kartonnen meubelen maken". Helaas gaat het dit jaar niet door.... Met het mooie weer de komende dagen kun je ook een zwembad maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Jullie zijn een hele creatieve familie! Wat een samenwerking om voor Rikki een mooi huisje te maken, kan geloven dat hij tevreden is!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra