Pagina's

vrijdag 12 februari 2021

Crea 5221 C courgettesoep

Courgettesoep kun je op heel veel verschillende manieren maken. Ik maakte dit keer hele eenvoudige courgettesoep maar met een schepje boursin(cuisine) vind ik hem ook heel lekker.


Courgette is een echte zomergroente. Je kunt ze ook vrij gemakkelijk zelf in je tuin verbouwen. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk groente eten van het seizoen maar dat valt nog niet mee. Ik houd het meest van de zomergroentes en ben niet zo'n koolfan, hetgeen in Nederland echte wintergroente is. Maar op pinterest vind je voor elke groente wel recepten dus ik speur er lustig op los.

Eet smakelijk.

Groetjes Sandra

13 opmerkingen:

  1. Hmmm, lekker! Maak ik ook regelmatig (in de zomer).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je foto kan zo bij het recept op de link worden geplaatst! Wat heeft deze soep lekker weinig ingrediënten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zei het al eerder... ik ga al je soepjes bewaren! Ik houd erg van koken, en vooral van dingen uit proberen, maar dan wèl met een recept hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren vertelde ik Lydia dat je bij elke letter een soeprecept ging delen. We hadden verwacht dat het champignonsoep zou worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, we zijn dol op courgettesoep, mijn vriendin heeft 's zomers een vracht courgettes, daar maak ik dan ook o.a. soep van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk courgettesoep, ik ben sowieso gek op courgettes, heb
    ze eigenlijk altijd in huis, in stoofpotten, Indisch en Italiaanse
    gerechten heerlijk. Een gezonde groente ook.
    En vertel.......hebben jullie er van gesmuld❓❓❓

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de lievelingssoep van mijn dochter. Wat een goed idee om er in plaats van creme fraiche wat boursin in te doen, ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb een soupmaker: superhandig. Gewoon alle ingrediënten erin en de soupmaker maakt er soep van. Courgettesoep met boursin klinkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker! Een handje pijnboompitjes erdoor blenderen is ook lekker. Dat maakt het romig zonder Boursin🤪

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm lekker, ik las ergens dat je courgette ook goed kunt invriezen, in blokjes en daarna voor de soep gebruiken :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yummie courgettesoep, die maak ik ook af en toe in een iets andere versie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra