Pagina's

vrijdag 19 februari 2021

crea 5221 D distel haken en breien

Wisten jullie dat er in de haakbijbel en in de breibijbel een distelsteek staat? Ik eerst ook niet maar nu dus wel😊. 
Later ontdekte ik zelfs in de haakbijbel nog een relief distelsteek en die leek meer op gebreide distelsteek.


Een echte wintertrui.

En een vest voor in het voorjaar en de frisse zomerdagen.



Deze distelsteek zou ook heel geschikt zijn voor een kleed of een omslagdoek, vond ik.


Fijn weekend.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Nooit van gehoord de haakbijbel heb ik ook ik ga hem eens opzoeken.
    Mooi vest en mooie trui, voor jezelf ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk zulke mooie dingen als jij maakt. Daar zullen de dames weer blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om in de haak- en breibijbel iets te zoeken met de letter D.
    Ik had ook nog nooit van de distelsteek gehoor; zo heb ik al weer wat geleerd op de vroege ochtend ;o)
    Grappig dat twee technieken met dezelfde naam een heel ander resultaat geven. Mooi zoals je ze allebei gebruikt hebt voor twee heerlijke kledingstukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke warme trui en een fijn vestje, waar zo'n challenge al goed voor is. Cadeautjes voor Saar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee dat zijn leuke steken, distelsteek die kende ik nog niet.
    Mooie trui en vest, voor Saar?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet deze steken toch vast een keer zijn tegen gekomen, want ik beide boeken. Maar het is maar net wat je zoekt of waar je oog op valt.
    De dames hebben weer een mooie aanvulling op hun garderobe gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke steek én de dames hebben meteen weer iets nieuws :)
    Wat een mooie truien en wat een vondst de Distel steek
    Dat is nu zo leuk van deze Crea2021, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze steken kende ik ook nog niet, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is zeker een mooie steek. En wat een schattig vestje is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb zowel de brei- als de haakbijbel en ik kijk er regelmatig in maar deze steek is me nooit eerder opgevallen en toch is hij zo mooi! Net als de distels in de tuin die een stukje border net even wat mooier maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik heb nog nooit gehoord van de Distelsteek, wat een goeie
    D om te gebruiken en wat een leuke en mooie steek is dit.
    De poppendames hebben meteen weer een iets vollere kledingkast.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ze ook allebei, de haak- en de breibijbel. De gebreide distel steek lijkt op de gehaakte popcorn steek. Daar ben ik nml. net mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra