Pagina's

woensdag 10 juli 2013

Schapenvacht vilten op Texel

Gisteren ging ik met een vriendin naar Texel. Eerst een nachtje logeren op camping de Hal, om vandaag een schapenvacht te gaan vilten bij Rebecca van Texelsvilt. Gisteren was het weer super maar vandaag liet het zonnetje zich niet zien. Jammer maar daar hadden we ook geen tijd voor want we hebben hard gewerkt aan onze schapenvacht.

Texel blijft een heerlijk eiland:

Schapen, schapen en nog eens schapen

Gisteren eerst Den Burg even onveilig gemaakt. En de Witte Engel moest natuurlijk bezocht worden.

Zo leuk die bak met gevilte bloemen.
We hebben overnacht in het tuinhuisje op de camping. Heel eenvoudig. Voor het sanitair maak je gebruik van de wasgelegenheid van de camping maar er zit wel een koelkast, een waterkoker en een 1 kookplaat in het huisje.

Het tuinhuisje waar we in sliepen. En een stukje camping.

Onze workshop:

Eerst een vacht uitzoeken en die goed neerleggen zodat hij mooi gevilt kan worden.
Dan naaldvilt erop en afdekken zodat hij goed nat gemaakt kan worden en alle lucht eruit gedrukt kan worden. Daarna rollen, 4 x een half uur!! Jawel met de kookwekker ernaast dus een beetje smokkelen zat er niet in. Daarna spoelen en centrifugeren.

Et voila:


Een heerlijk zacht en helemaal handgevilt kleed, voor de koude winteravonden.

Groetjes Sandra

9 opmerkingen:

  1. Zoo hee , wat een leuke ervaring lijkt me dat om te doen . Erg mooi geworden ook . Heerlijk idd voor de winter op de bank met een kopje thee , zie jou al helemaal zitten ;)
    Texel is heerlijk he , ben er ook wel eens geweest vroeger . Erg mooie natuur vind ik . Bedankt dat ik mocht meegenieten met je prachtige foto 's xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow ziet er geweldig uit meis zowel Texel als het schapenvacht!!!!

    Je post is gearriveerd en hangt hier heel mooi te wezen :) Ben er heel blij mee!!!!!! Dank je wel!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere activiteit, leuk! HEt resultaat is prachtig en zal enorm warm zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een heerlijk en creatief uitje! Het kleed ziet er heerlijk warm uit. Laat de winter maar komen (grapje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi! Hier had ik nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb ik vroeger ook wel eens gedaan dat vilten maar dan moest je allemaal plukjes wol naast en over elkaar leggen en dan insmeren met van die stinkzeep. Poeh wat een werk was dat!
    Wel leuk om dat nu met een hele vacht te doen.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke workshop en dat ook nog op een prachtig eiland, dat is dubbel genieten:)

    Dank je voor je felicitatie, ik geniet nog na!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ben ik nog even weer om je even gerust te stellen dat je niets gemist hebt hoor, ik laat binnenkort op mijn blog zien wat er met mijn trouwjurk is gebeurd hihi..

    fijn weekend!
    lieve groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra