Pagina's

vrijdag 16 april 2021

crea 5221 H herbarium

Met kerst kreeg ik een droogbloemenpersje om een herbarium te maken. Heel eenvoudig mapje maar superleuk. Voor degenen die nu denken een herbarium.... ? Het is eigenlijk een verzameling gedroogde planten en bloemen maar waar bij iedere plant specifieke gegevens genoteerd worden. Dus welke plant het is (ook de botanische naam), waar en wanneer deze geplukt is en wie de plukker is.

 


Maar ja, ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier laten de bloemen in de berm en ook in de tuin zich nog niet erg zien. Dit project moet dus nog even wachten tot het wat later in de tijd is. Wordt vervolgd.

Groetjes Sandra

9 opmerkingen:

  1. Oh wat raar, wij zeiden gisteren nog tegen elkaar, wat worden de bermen toch al mooi.
    We zagen koolzaad, pinksterbloemen, paardebloemen en in de slootkanten gele en witte kruipplanten waarvan me de naam nu niet te binnen schiet.
    Heel fijn om een herbarium te hebben.
    Goed weekend, lekker op pad om plantjes te plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een Herbarium! Leuk om op die manier met bloemen te gaan werken en er straks een mooi boekje van te kunnen maken. Slim die klittebanden, zo kan de bloemenpers precies straks genoeg gesloten worden. Hier bloeit er ook nog maar weinig, maar misschien dat het weer van de komende dagen daar verandering in brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mooi woord bij de H! Ik moest vroeger een herbarium maken voor school. Op zich was dat eigenlijk ook wel weer een leuke en leerzame opdracht. Ik heb 'm niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!♥
    We hebben het Herbarium van mijn lief nog steeds bewaard, leuk om daar nog eens in te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, dit roept herinneringen op. Ik wist vroeger niet hoe het eigenlijk moest en liet mijn bloemen niet drogen, maar deed ze meteen in mijn herbarium schrift. Dat schriftje is er dus allang niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk en herkenbaar. Vroeger deed ik dat ook.
    Hier staat het koolzaad al in bloei.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nostalgie. Leuk zo’n herbarium, ook ik heb het niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan gaan we de goede kant uit :) want straks zijn er weer genoeg bloemetjes om je herbarium te vullen, leuke H. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om zoiets te krijgen... Bij ons begint er nu van alles te groeien in de berm, maar ik weet nog uit de periode dat ik een vriendin in Friesland had dat het altijd 1 à 2 weken uitmaakte of je je zomer-of winterjas aan deed. Dus komt goed denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra