De gaatjes van de kralen waren wel erg klein, wat een gepriegel! |
De blauwe is uiteraard van mij.
In de flesjes hebben we een mooie spreuk gedaan. Ik las, ook in Amsterdam, ergens de woorden: "wish it, dream it, do it die woorden zitten nu dus in mijn flesje.
Ondertussen ben ik ook nog steeds in de weer met vlinders. Op mijn werk hebben alle rupsen zich verpopt en vandaag zijn daar al zeven vlinders uitgekomen. Morgen gaan we die vrijlaten. Voor een telspel maakte ik de volgende sokpopvlinders. De vleugels komen uit het knippie wat ik ook voor mijn taalpoppen gebruikte. Om de vleugels mooi te laten staan, heb ik ze verhard met textielverharder.
Hoeveel stippen heb ik op mijn vleugel? |
Tenslotte zag ik nog een leuke activiteit, op oud.digischool.nl, om te gebruiken bij de jongsten op mijn werk. Het boek rupsje nooitgenoeg hadden we al gebruikt. En om nog eens de stadia van een vlinder te doorlopen heb ik een paar handschoen van mijn oudste aangedaan (was nog mooier geweest als er vingers aan hadden gezeten, maar goed). Van wol viltte ik een rupsjekopje en met mijn handen deed ik eerst de rups na terwijl ik ondertussen het verhaal nog eens vertelde. Toen werd de rups een pop en vouwde ik mijn handen in elkaar, kopje ertussen. En tenslotte werd de rups een vlinder. De kinderen vertelden enthousiast het verhaal mee.
Jee, wat een creativiteit weer! Leuk die kettingen!
BeantwoordenVerwijderenMaar de vlinders zijn helemaal mooi! Goh, wat kun je toch veel lessen bedenken met dit thema, heel leuk!
Gezellige blog post, leuk je tegen te komen in blog land!
BeantwoordenVerwijderenWat mooi gedaan met dat kopje en die handen als vleugels. Heb je de rups van onze middelste op mijn blog gezien?
BeantwoordenVerwijderenWat zien ze er leuk uit en ideaal natuurlijk om mee te spelen...blijft leuk! En goed voor de woordenschat haha! Fijne Avond! jacqueline
BeantwoordenVerwijderen