Pagina's

vrijdag 10 juli 2015

Buiten

Laatst las ik het boek "Buiten"van Arjen Postma. Arjen is freelance boswachter en is regelmatig te gast geweest bij DWDD (nooit gezien overigens). Hij schrijft op een hele toegankelijke manier over de natuur en toevallig ook nog voor een groot deel over de natuur bij mij in de buurt. Fijn om in de vakantie te lezen.


Volgens Arjen kan de natuur eigenlijk heel goed zelf alles regelen en hoeven wij ons daar niet steeds mee te bemoeien. Dus geen vossen afschieten omdat die andere dieren op eten. Die vossen komen in dat gebied omdat er eten is. En elkaar op eten is niet zielig dat is onderdeel van de kringloop.

Dus Sandra, nu niet piepen dat de kat zo nu en dan een vogel verorbert. Katten zijn roofdieren en ja die eten zo nu en dan een vogel. Maar toch...

Gelukkig laat ze deze met rust:

Beide gezien op pinterest en nagemaakt


Beide voor het thema kriebelbeestjes.

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

8 opmerkingen:

  1. Typisch. Ik kijk DWDD ook regelmatig, maar heb hem ook nooit gezien :-)
    Wat mooi, je vlinder en rups (?)!! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk ik zeker nog meer dan jullie naar DWDD ;-). Ik heb hem wel eens gezien, maar weet niet meer waar het over ging. Leuk zo'n boek over de natuur bij je zelf in de buurt.
    En hele leuke maaksels, ben benieuwd wat er nog meer bij komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke beestjes heb je gemaakt. Knap hoor om dit na te maken van Pinterest.
    De boswachter heb ik nog nooit gezien, maar het is altijd leuk om over je eigen leefomgeving te lezen en horen. En wat je kat betreft: ik vind het ook niet leuk als de mijne iets gevangen heeft.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die boswachter al vaak op TV gezien, maar dan bij Humberto Tan? Hij heeft inderdaad een nuchtere kijk op de natuur. Dit lijkt mij ook een leuk boek.

    De jachttrofeeën van afgelopen week zijn: drie vogels, een muis, een libel en zelfs een kikker. Beetje veel naar mijn smaak.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze Arjan is tegenwoordig vaak op de t.v. viel mij op. Maar hij zal er verstand van hebben denk ik zo. Mooie lieve popjes heb je gemaakt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goed zeg namaken van pinterest. (wat je ogen zien maken je handen?) die boswachter heb ik ook in een spelshow gezien met Paul de Leeuw toch? was wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor natuurliefhebbers een heel interessant boek. Je maakte hele mooie popjes weer zomaar zonder patroon.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, wat een dotjes, die vlinder en rups!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra