Pagina's

donderdag 16 augustus 2018

voor de winter

Vorig najaar was ik bij Handwerkjuffie voor een workshop Zweedse wanten haken. Ze hielp ons op weg en thuis maakte ik de wanten af. Ik vrees dat ik de wanten niet aan zal hebben omdat ik ze niet winddicht genoeg vind (voeren lukt niet want dan passen ze niet meer) en ik ben niet helemaal tevreden over de uitvoering (niet zichtbaar op de foto). Ik vind ze er wel leuk uitzien.


Ongeveer in dezelfde tijd startte ik met een sjaal. Dat werd een project in drie delen. Omdat ik eigenlijk een bol te weinig had, was het spannend of de sjaal wel lang genoeg zou worden. 


Eerst begon ik met het breipatroon Ace of diamond van Drops Design (linker foto). Een leuk patroon maar je moet wel even het koppie erbij houden. Helaas nam het teveel wol dus haalde ik het uit. Toen begon ik aan de mistake stitch (middelste foto, geleend van Pinterest). Die vond ik te saai en dus haalde ik dat ook weer uit. Bij de derde poging ben ik overgestapt op haken. Het is een patroon van Helena Haakt. Heel goed te doen en de sjaal werd lang genoeg.


Voorlopig hoop ik hem nog niet nodig te hebben maar ik ben in ieder geval voorbereid.

Groetjes Sandra



7 opmerkingen:

  1. 3 maal is scheepsrecht! Leuke sjaal heb je gemaakt. Wat jammer dat je de wanten niet zult dragen, ze zien er erg leuk uit, maar ja, je moet er wel je handen warm in houden natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo ben ik ook ... niet goed naar mijn zin uithalen dan maar ...
    De sjaal is prachtig van motief en kleur ... knap gehaakt ...
    Je winterse wanten zien er inderdaad mega leuk uit ...
    Fijne vrijdag en weekend straks ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent er lekker vroeg bij, helemaal klaar voor de winter. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja die wanten. Ik heb ze uitgetrokken en ben er nooit meer aan begonnen.
    De gehaakte versie van de sjaal vind ik ook de mooiste en goed dat je nu uitkwam met de wol. Alleen nog niet aan denken hoor, een sjaal dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die wanten houd je gewoon voor de minder koude dagen.
    En soms kan het tegenvallen om iets te maken. En blijf je aan het uithalen.
    Je hebt een mooi patroon uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie sjaal! En mooie wanten, als je ze niet draagt, lintje erdoor en ophangen. Super leuk in de winter. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bravo dat je hem uiteindelijk toch af gekregen hebt. Steeds opnieuw beginnen met frisse moed.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra