Pagina's

vrijdag 6 augustus 2021

crea 5221 P pyrografie

Pyrografie is een kunstvorm waarbij hout wordt bewerkt met hitte, volgens wikipedia. Andere namen voor deze kunstvorm zijn houtbranden of brandschilderen. "Wie wat bewaart, die heeft wat", zegt het spreekwoord en dat klopt.


Dit doosje sleep ik al meer dan 42 jaar bij elke verhuizing mee. Ik heb het ooit voor Sinterklaas gekregen; een heus pyrografiesetje. Tijd voor een experiment want meer mag het gepruts van mij niet genoemd worden. 


Ik heb het al heeeeel lang niet gedaan maar na 2 kerstballen, een naambordje en een soort van tekening, alles op Saarformaat, ben ik toch niet ontevreden.  


Ik heb een leuke middag gehad en wie weet dient er zich nog een gelegenheid aan om een groot project te gaan doen.


 Groetjes Sandra

9 opmerkingen:

  1. Dat zijn toch heel mooie creaties! Een ware toevoeging voor die toch al geweldige fotoshoots. Ik had een paar jaar terug een setje van de Lidl, een opzetstukje brak al heel snel af en kreeg ik met geen mogelijkheid uit het apparaat, dus die heb ik meteen teruggebracht. Jammer, want ik vond het wel heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk ik wist niet dat het zo heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me heel leuk om te doen.
    Leuke werkjes heb je gemaakt.
    Heb ook al eens met zo’n apparaatje in mijn handen gestaan, maar toch weer niet gekocht.
    Misschien moest ik het toch maar eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De naam Pyrografie kende ik niet, dus je maakte me meteen nieuwsgierig!
    Wat leuk dat je het setje in huis hebt en ons kan laten zien wat er zoal mee gemaakt kan worden. De kerstballen vind ik supermooi; ze passen perfect in een kerstboom vol natuurlijke materialen. De tekening op Saarformaat ziet er heel lief uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brandschilderen...ja dat weet ik wel..., maar dat het ook pyrografie heet, dat wist ik niet!
    Het lijkt me heel leuk om te doen, en hopelijk vind ik eens zo'n doosje in de kringloopwinkel.
    Wat een leuke dingen heb je ermee gemaakt! En die houtschijfjes ... daar kun je nooit genoeg van hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! En wat een prachtig naambordje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vroeger op school heb ik het ook wel gedaan, maar de naam Pyrografie kende ik niet, weer wat geleerd. Ik heb benieuwd naar dat bordje Saar & Co ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh geweldig wat leuk is dit om te maken, vind het SUPER geslaagd.
    En denk trouwens dat Saar je dankbaar is, wie wil nu niet zo'n
    prachtig naambordje hebben. En een lieflijk schilderijtje voor
    haar mooie huisje. En in december kan ze mooi met de kerstballen
    de boom versieren. Heel leuk gemaakt!!!

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar zal Saar weer blij van worden ik vind het heel knap gedaan na zoveel jaar. ik zie voor jou nog wel een uitdaging in de toekomst

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra