Pagina's

vrijdag 29 april 2022

WvdM 2022 zonnebril

Het woord zonnebril vertegenwoordigt voor mij eigenlijk meer een gevoel dan dat het een gebruiksvoorwerp is. Ik draag nooit een zonnebril hoewel dat soms wel beter zou zijn. Ik ben al een aantal jaren gedoemd tot de leesbril. Die dingen hebben pootjes niet voor achter je oren maar om op te lopen, lijkt wel en dus heb ik een dubbelfocus (die ik de hele dag draag) met aan de bovenkant alleen glas want veraf zie ik alles nog. Zo'n ding in zonnebrilvariant is net zo duur en een kosten baten analyse heeft mij tot nu weerhouden van het aanschaffen van een dubbelfocus zonnebril.

Maar terug naar het zonnebrilgevoel. Ik vind het heerlijk als we in het voorjaar weer in een dunner jasje op pad kunnen. De markten weer op gang komen, de natuur ontploft in allerlei tinten groen,

kofferbakmarkt in het Nesbos bij Wervershoof

en je tijdens fietstochtjes dit soort plekjes tegenkomt. En nee dit is niet op de Malediven maar gewoon bij het Markermeer.


Dat er nog maar veel van dit soort dagen mogen komen.

groetjes Sandra

10 opmerkingen:

  1. Ik gebruik de zonnebril alleen met autorijden, de leesbril aanzienlijk vaker 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke lentefoto uit Wervershoof. De tweede foto ziet er inderdaad tropisch uit, geweldig dat we zo'n plek ook in Nederland hebben!
    Zonder zonnebril kan ik helaas niet, ik draag hem zelfs als het bewolkt is en het licht toch fel voor de ogen is. Net als jij heb ik dubbelfocus, daarom koop ik mijn brillen als er een aanbieding is waarbij de 2e bril gratis is 😊.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie overdenking over de zonnebril. Ik heb er zelfs 2, omdat ik eentje kwijt was en toch wel af en toe eentje nodig heb. Ik heb toen een nieuwe besteld (het is op sterkte) en toen kwam de eerste toch weer "boven water"! Wel fijn, want dan kan ik er een in de auto leggen, voor als ik 'm vergeet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto bij het Markermeer. Ja op van die mooie dagen voelt alles als vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, die foto van het meer is bijzonder mooi!
    Zonnebrillen heb ik ook; één voor rond het huis en één in de auto. Ik draag ze veel, maar heb dan ook geen andere bril die mij daarbij hindert...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou zomaar de Malediven kunnen zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat we weer wat zonnige dagen hebben.
    Zelfs gewoon werken in huis is prettiger als het zonnetje binnen komt. Groetjes, Franca,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's op een zonnige dag. Laat maar komen die zon (wel met zonnebril op)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook een zonnebril op sterkte, wel een duur grapje ;)
    Maar goed zien is ook belangrijk, mooie foto's en inderdaad laat de zonnige dagen maar komen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk weer langs marktjes struinen he! Ik gebruik ook zelden een zonnebril, maar mijn leesbril des te meer haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra