Pagina's

maandag 3 april 2023

mysterieuze maandag


Maandag was vroeger in het leven van de huisvrouw wasdag. En ik vraag mij af of in de wastobbe toen ook regelmatig een sok verdween. Tijdens mijn wasproces verdwijnt op mysterieuze wijze, met enige regelmatig een sok.


En natuurlijk niet zo'n vaal katoentje maar juist een van mijn favorieten.


Als je even op internet speurt, vind je al snel allerlei suggesties om te doen met weessokjes.

 O.a. knuffels


of een tochtslang.


Reuze handig maar ik heb toch liever complete setjes in mijn kast liggen.

(Hier op youtube zie je meer over het sokkenmysterie.)

Fijne week.

Groetjes Sandra

8 opmerkingen:

  1. Ah, die Saar, wat heeft ze een lief knuffelbeertje gemaakt, zo klein, het zal wel flink priegelen zijn geweest. De tochtrol is heel handig en nuttig.
    Om eerlijk te zijn heb ik nooit last van dat probleem, ook niet toen ik voor het hele gezin de was deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks aan, als je je favoriete sokken zo kwijt raakt.... Is het was om ze in zo'n waszakje te wassen? Dan kunnen ze minder makkelijk aan de wandel gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is maandag geen wasdag meer.. Ik draai bijna elke dag een wasje en zo is het mooi verdeeld.
    Tja, ik weet niet wat het met die sokken is... Sommige mensen hebben er idd last van dat ze regelmatig één sok missen. Ik heb dat zelf nooit.
    Maar als ik zie wat voor leuke dingen je kunt doen met een eenzaam sokje, dan is het ook weer niet zò erg ...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons is het wasdag in het weekend (laag tarief) óf als de zon goed schijnt (zonnepanelen). Gelukkig ben ik nog nooit een sok kwijt geraakt, maar ik kan me voorstellen dat het echt balen is als dat gebeurt en helemaal als het een mooie sok is).
    Grappig dat er tips zijn voor de eenzame sokken. Saar hedft in ieder geval een schattig knuffeltje én een tochtslang... die heb ik dus (nog) niet 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Balen als je een sok kwijt bent. Gelukkig overkomt mij dat zelden, meestal is die met de volgende was zomaar terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dat nooit dat er sokken verdwijnen, eigenlijk wel jammer, kan ik niet van die leuke dingen knutselen ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha ha, ja je kunt zeker leuke dingen maken met eenzame sokjes
    maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vreemd hé dat sommige mensen
    dat heel regelmatig, zelf heb ik het nog nooit meegemaakt. Helemaal
    pijnlijk als het een lievelings sok is of nog erger een zelfgebreide sok, auwww

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu ik erover nadenk, vroeger had ik dat wel, maar nu nooit meer.
    Je had een aparte centrifuge, dan vond ik er wel eens een terug.
    Leuke knuffel heeft Saar gemaakt :-)
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra