Pagina's

dinsdag 6 maart 2018

bolletje wol



Van de week was ik bij mijn Saar op de thee en we handwerkten wat samen. Dat wil zeggen Saar breide maar ik zat, in gedachten, met mijn uitgehaalde bol wol op schoot. 



"Kijk" zei mijn Saar:
"Het leven is eigenlijk net als een bolletje wol. Ieders draadje zoekt zijn eigen weg. Het ene bolletje wikkelt zich snel af, de ander wat langzamer, ieder in zijn eigen tempo. Soms ontstaat een knoopje onderweg dat makkelijk te ontwarren is maar dat soms ook wel eens wat strakker zit en losmaken meer moeite kost. Elk bolletje maakt zijn eigen patroon en ook elk bolletje is eens op....

Ik knikte slechts bij deze ware woorden.

Fijne week.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Zo zeg, zo'n wijze pop heb ik nog nooit ontmoet!
    Het ziet er overigens super gezellig uit bij Saar in de woonkamer en zo netjes ook, maar dat is bekend van Saar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai, die Saar kan diepzinnige wijsheden op tafel leggen!
    Daar kunnen we weer even mee vooruit...
    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Saar is een wijs mevrouwtje ...
    Een ware uitspraak van haar ...
    Ik hou ze in gedachten ...
    Fijne dinsdag ... lieve groet Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een wijsheid die onthouden we fijne dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie wijze woorden van jouw Saar! Woorden die ik misschien ook nèt even nodig had... En wat een fijn plekje heeft ze toch, gezellige Saar ;)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig is het bij Saar en wat een mooie woorden!!!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wijze Saar. En wat heeft ze een prachtige kamer! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke vergelijking en wat een supergezellige woonkamer heeft Saar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mocht er in jouw bolletje een strakker knoopje zitten dan hoop ik dat die zich weer laat verwijderen. Is het bolletje op dan snel op pad voor een nieuwe. Wat woont Saar gezellig. Fijn zo'n wijze vriendin om bij op de thee te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een wijze woorden van Saar. En wat heeft ze een mooi huisje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb jij een gezellig huisje Saar. En je bent ook nog wijs.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra