Pagina's

dinsdag 26 mei 2020

schilderen

Mijn oudste en ik wilden even de zinnen verzetten. We besloten met Bob Ross te gaan schilderen. Hij heeft een hele rustige stem en zijn filmpjes kijken vind ik bijna meditatief. 



En aldus installeerden wij ons met Actionverf en -kwasten op de bank voor de televisie (lang leve chromecast).

samen mengen op de bank
 Kopje thee ontbrak uiteraard niet.


Het begon zo:


Bob Ross schildert met olieverf en wij met (goedkope) acrylverf. Dat is toch best een verschilletje.
Halverwege waren we hier. Tijd om het te laten drogen.


Het uiteindelijke resultaat:


Natuurlijk zijn er talloze verbeterpunten maar ik ben blij met het resultaat.
Het waren leuke en ontspannen uurtjes en dat was het doel.

Fijne week.

Groetjes Sandra

20 opmerkingen:

  1. Leuk dat heb ik laatst ook gedaan! Tijdens het kunstfeestje van mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat knap. Het lijkt een verborgen talent Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke leuk! Ik heb het nog nooit gedaan, toch ook maar eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is prachtig geworden!
    Ik heb ook wel eens een stukje van zijn programma gezien, vind ‘m eigenlijk een griezel maar hij maakt wel heel mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gelukt Sandra! Mijn jongste is ook fan (ik vooral van het eekhoorntje dat hij af en toe showt, al vind ik zijn resultaat ook prachtig).
    Maar hoe schilder je met z'n 2en 1 schilderij?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent misschien zelf niet helemaal tevreden, maar ik vind het mooi geworden! Wat leuk om dit samen met je dochter te doen, mogen we haar kunstwerk ook nog eens bewonderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk resultaat, niet gek voor een eerste poging!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, die verdient een plekje aan de muur! Begrijp ik het goed en is dit het resultaat van jullie samen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb nog nooit van Bob Ross gehoord. Maar ik vind het super wat je hebt gemaakt. Talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat is dit PRACHTIG geworden en dat met acrylverf,
    werkelijk heel knap gemaakt. En jaaaaa die man heeft iets magisch,
    inderdaad zeer rustgevend, helemaal TOP geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat mooi. Ik doe jullie het niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet tevreden???? Ik vind dat jullie supertalenten hebben, dit is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik Bob Ross bezig zie, lijkt het net toveren wat hij doet. Hij maakt van simpele strepen prachtige bomen. Ik heb nog nooit een poging gedaan. Jullie dus wel. Voor zo'n eerste keer vind ik het toch echt geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk! Mooi schilderij. Ik had het andersom gedaan: eerst olieverf, dat had ik in huis, wat me niet beviel en waarvan ik me afvroeg waarom het resultaat zo teleurstellend was en daarna de acrylverf van de Action die ik veel fijner vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow wat mooi! Ik hoor van meer mensen dat ze zijn filmpjes volgen, leuk!! Jij hebt talent hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra