Pagina's

vrijdag 8 januari 2021

crea 5221 A Assisi werk

Dit kussentje is geborduurd volgens de Assisi techniek. Dit is een uitspaartechniek d.w.z. dat het motief wordt uitgespaard en de achtergrond geborduurd. Assisi werk wordt altijd uitgevoerd in kruissteek al dan niet met toevoeging van een stiksteek (zie hier). Assisi werk vindt zijn oorsprong in de plaats Assisi in Italië. Tot zover de technische informatie.

Ik borduurde een sneeuwkristal, het is immers winter, en knutselde daar een kussentje van.

Fijn tafereeltje zo'n winterbankstel.


Fijn weekend.

Groetjes Sandra

14 opmerkingen:

  1. Die techniek kende ik nog niet, maar ben dan ook niet thuis in het borduren. Het kussentjes ziet er goed uit, het staat gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ook voor mij is deze borduurtechniek nieuw, en wat zal Saar blij zijn met zo'n prachtig kussentje. Poes ligt daar ook heerlijk te slapen op de bank...
    Enig zo'n tafereeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, ik kende de naam van de techniek niet, dus ook wat geleerd. Ik heb zo wel eens letters geborduurd. Of eigenlijk heb ik ze niet geborduurd 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van deze techniek hoorde ik nog nooit, wel mooi !
    Jij hebt er in elk geval wat moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prachtig kussentje geworden! En ik sluit me aan bij de andere dames...nog nooit van de techniek gehoord. Hoe kwam jij hier mee in aanraking?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Sandra!
    Wat een apart effect heeft deze borduurtechniek gegeven.
    Was het niet wat lastiger borduren? Kruisjes tellen lijkt me makkelijker dan open draadjes tellen? Of telde je nu misschien alleen de achtergrondkruisjes?
    Leuk ook dat je er wat achtergrondinformatie bij hebt gegeven. Ooit waren we met de camper in Assisi, maar toen wist ik niet van deze borduurtechniek af ;o)
    Schattig zoals het poesje bij het kussen op de bank is gaan liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi borduurwerk, assisi is mij onbekend, hoe mooi dat je het uitlegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit ken ik ook niet maar ziet er schitterend uit. Nooit te oud om nog iets te leren

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Assissi was ook mijn eerste ingeving, maar dat heb ik al vaker gedaan. Het effect is zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer wat geleerd, en wat een leuk kussentje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yes!! Is a small masterpiece! Good work!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke techniek is dit, voor mij ook onbekend,
    zo zie je maar weer elke keer worden we weer wat wijzer.
    Contra borduren, grappig dat bijna niemand het kende.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie techniek en Saar zal wel blij zijn met een extra kussen :)
    Heb ik waarschijnlijk gemist maar heeft Saar en het grut er nu ook een lief poesje bij? wat een dotje. Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra