Pagina's

vrijdag 22 januari 2021

crea 5221 B breivork

De breivork is een mooi item om de kinderen op de basisschool mee te laten werken. Ik vind het voor kleuters nog wel vrij moeilijk, de steken glippen vrij gemakkelijk van de breivork af. Maar met enige oefening lukt het best. Kijk maar hieronder.

Ik ging ook nog even aan de slag. Maar wat zal ik hier nu weer van maken?


De dames hadden daar wel ideeën over. Een poezenopbergmandje werd het.

idee van Pinterest

Fijn weekend.

Groetjes Sandra

17 opmerkingen:

  1. Wat leuk het lijkt wat op punniken ik heb nog nooit met een breivork gewerkt heel erg leuk ook wat jecermee kan doen. Fijne dag vroege vogel :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had nog nooit van een breivork gehoord. Dat poezenmandje ziet er schattig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het nog nooit zelf geprobeerd, maar wat leuk voor kinderen. Je moet een behoorlijk eind breien om zo'n mandje te kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben geen ervaringsdesku dige, naar heb get wel eens eerder gezien. Leuk voor kinderen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappig mandje heb je gemaakt !
    Ik werkte er nog nooit mee, maar het lijkt me wel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja een breivork! Dat is inderdaad best pittig voor kleine kinderhandjes; er zitten immers geen 'weerrandjes' aan om de draad op de vork te houden (zoals bij punniken bijvoorbeeld). Extra knap dus dat het ze lukt!
    Wat heeft Saar een mooie eigen breivork. Had ze die al of heb je die speciaal voor nu gemaakt?
    Ja het werken met een breivork is best leuk, maar wat moeten we toch met al die lange slierten. De poezenopbergmand is heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, ik had er nog nooit van gehoord, lijkt een beetje op punniken of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, je krijgt een dikke draad, die kun je dan weer verwerken. Bijvoorbeeld rond naaien tot een onderzetter, of met ijzerdraad erin, dan kun je een woord vormen. Ik vind het een mooi ding, de breivork!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk poezenmandje, het lijkt wel een beetje op punniken.
    Ik heb nog niet eerder gehoord van een breivork, zo leer je telkens wat bij hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend leuk. Ik heb het nooit eerder gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, met een breivork kun je mooie dikke draden maken. Je hebt er een mooi poezenmandje van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk poezenmandje, misschien kun je van de wat dikkere draag een jasje voor een plantenpot maken :) Zelf heb ik nog nooit met een breivork gewerkt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja een breivork, heb er ook een exemplaar, lijkt me best nog wel
    moeilijk voor kleine kinderen. Saar was er ook meteen weer voor
    te vinden, die lieverd kan ook alles hé. Dat poezenopbergmandje
    is enig geworden.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een breivork, daar had ik nou nog nooit van gehoord. En wat kun je er leuke dingen mee maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind zelf dat werken met een breivork te langzaam gaat (ik wil altijd snel veel productie :-) ), maar ik heb een aantal jaren met dames met een verstandelijke beperking gewerkt en dat ging goed. Wij deden er ijzerdraad door en maakten er harten of sterren of bloemen van om op te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Saar is very good, I used this tool for the purse strings ... I read that it is very old ...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra