Pagina's

dinsdag 8 februari 2022

Herman

De titel doet waarschijnlijk vermoeden dat ik het nu ga hebben over een hippe vent maar dat is niet zo. Herman is in mijn geval een vriendschapsbrood. Door Herman 10 dagen lang te vertroetelen en eten te geven, maak je een starter om een heerlijk(e) brood/cake te maken. Na die 10 dagen kun je het deeg in vieren delen. Het idee is dat je delen weggeeft en van een deel zelf een cake/brood bakt. 


Saar ging ook aan de slag met een deel van Herman.

Volgens mij willen ze graag proeven.



Mmm, lekkuurr!


Hier het recept van Herman.

Groetjes Sandra

11 opmerkingen:

  1. Ja, ik herkende het meteen... Jaren geleden, misschien wel bijna 40 jaar kreeg ik het recept van mijn schoonzus en hebben we het ook een tijdje gedaan.
    Leuk dat Saar het ook ontdekt heeft, of heeft ze het van jou gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit!
    En wat gezellig bij de dames zo samen op de bank met de lekkere cake.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja daar heb ik vaker van gehoord , wat blijft dat huisje van Saar toch leuk en zo compleet waar haal je al die attributen toch vandaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat Herman weer 'in' is; net als Elizabeth herken ik het van 'lang' geleden.
    Geweldig dat Saar een echte tulbandvorm heeft, het bakken was vast een delicaat werkje 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet maar van die Herman, echt een lekker ding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Járen geleden deed ik dat ook eens, misschien nog maar eens beginnen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en lekker een Herman, je brengt me op een idee :)
    Gezellig dat Saar ook met je meedoet, ja die houdt ook van zulk soort dingen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dit is zo leuk! Doet me denken aan ons keukentje vroeger...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog nooit van gehoord. Maar wat leuk is dat. En Saar ging ook aan de slag.
    Wat is het gezellig in dat keukentje bij haar. En zo te zien was de cake heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zoiets was er 30-40tig jaar geleden ook al.
    Mooi dat Saar er ook mee bezig was.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra