Pagina's

vrijdag 18 februari 2022

WvdM 2022 tevreden

Nadat Herman gelukt was, vond ik het tijd voor een volgend experiment. Het werd zelf een zuurdesembrood bakken inclusief het maken van de starter. Ik vond op internet een recept en dat volgde ik netjes stap voor stap. Het was een hele procedure. Voeren, verversen, autolyse enz. 


Twee weken vertroetelde ik mijn starter in deze glazen pot. Aan het einde was waarschijnlijk toch de verhouding niet helemaal goed meer en groeide mijn starter niet erg meer.


Maar gelukkig rees het brood toch voldoende en smaakte mijn eerste zelfgemaakte brood prima.


Ik ben heel tevreden.

Groetjes Sandra

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig broodje, goed gelukt zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je starter niet meer wilde groeien, maar je brood ziet er heerlijk uit! Op de linksite las ik dat het een 'learning curve' is en je schrijft over je 'eerste zelfgemaakte brood'; ga je er nog meer maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het brood ziet er heel goed uit, ik snap dat je daar tevreden mee bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je brood ziet er lekker luchtig uit !
    Tevreden kun je zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het brood ziet eruit om in te bijten, heel mooi resultaat.
    Terecht dat je heel tevreden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herman is een mooi brood geworden en ziet er erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er goed uit Sandra! Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra